Feribot, Yunan Kikladları’ndaki bir ada olan Ios limanına yanaştığında, doğru yere gelip gelmediğimizi merak etmeye başladım. Biz – kocam ve ben, orta yaşın zirvesindeki yaşlı Y kuşağı – gençlerle omuz omuzaydık, onların kalabalıkları, nemli ciltlerinden genç enerjiyi sınırladı. Yaz mevsiminde, vapurun penceresiz biniş alanı bir fırın gibi geliyordu. Bir klostrofobi dalgası hissettim. Bu çocuklar partiye gelmişlerdi. Biz… yoktu. İyi yemek, yerel şarap aradık, bir şekilde eve gittiğimizden daha sağlıklı dönmek için, tıpkı Paris’e gidip on kilo daha hafif dönen insanlar gibi, “bütün bu yürüyüşler” ve işlenmemiş ekmek yüzünden.
Popüler bir göğüs deyince: Ada ikisini birden yapabilir mi?
Ios adasında keçiler özgürce dolaşırlar. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Mühlet için, Ios’un 42 mil karelik alanı içinde bolca dinlenme yeri var. Keçiler hala adanın sarp tepelerinde ve kayalıklarında dolaşıyor. Havaalanından yoksundur. Ancak, 1970’lerden beri Ios, öncelikle bir şey için biliniyor.
Yazar Chrysanthos Panas ile Mayıs ayında yayınlanan bir sehpa kitabı olan “Yunan Adaları”nda işbirliği yapan fotoğrafçı Katerina Katopis-Lykiardopulo, “Burası parti yapılacak bir yer” dedi.
“Eskiden hippiler vardı, uyuşturucu vardı, sahilde uyuyan insanlar vardı.” Bayan Katopis-Lykiardopulo dedi. “Hala bir parti adası mı? Gençler hala geliyor mu? Evet elbette. Ancak ada bundan daha fazlası olmak için çaba sarf ediyor.”
Her ziyaretçinin sabaha kadar öfkelenmek ya da diğer yolcu gemisi yolcuları, Ios’taki gözüpek operatörler ve ayrıca kuzey ve güneydeki dünyaca ünlü Kiklad komşuları Mikonos ve Santorini ile ilgi noktalarını aşmak istemediğinin farkında olan turistler, ayaklarını uzat ve yavaşlamaya bağlı bir sağlıklı yaşam versiyonuna yaslan.
Ios’taki Calilo beldesinde “karanlığı, öfkeyi, tüm olumsuz şeyleri atıyoruz” diyor kapıcı. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Konuyla ilgili örnek: Ios’un doğu kıyısındaki 3 yaşındaki bir tatil köyü olan Calilo, tepeleri aşıp limandan uzaklaşarak Scorpion (“Don'” adlı bir gece kulübünün reklamını yapan bir reklam panosunun anısını (neredeyse) kovmaya yetecek kadar saç tokası dönüyor. sokulana kadar bırakmayın”). Ruhsal açıdan iyimser olanlar için bir Disneyland olan Calilo, beşe bir özel çekimler yerine motivasyon mantralarını zorluyor.
Öğleden sonra güneşine rakip olma eğiliminde olan bir Calilo konsiyerji olan Sandy Parisi, “Bu yere girdiğimizde, olumsuz olan her şeyi geride bırakıyoruz” dedi ve bizi çatısından stratejik olarak kesilmiş şekillerle bir esinti yolundan geçirdi: ışık sağa çarptığında, kalpler yol boyunca fışkırır.
Beyaz taş lobide, Bayan Parisi, dönen bir mermer ve metal heykelin yanında durdu. Oklarla delinmiş, çukura düşen bir adama benziyordu.
Bayan Parisi, “Burada karanlığı, öfkeyi, tüm olumsuz şeyleri atıyoruz” dedi. Çukurda metalden yontulmuş kelimeler uçuşuyordu: “kötülük”, “olumsuzluk”, “yalanlar”. Adamın düşmediğini, aslında kalp şeklindeki uçlardaki oklardan fırlayan kelimelerle yukarı kaldırıldığını açıkladı: “Yunanca tutku anlamına gelen aşk, umut, pathos.” Bu güzel titreşimlerden oluşan atlıkarıncanın görüntüsünü almaya o kadar dalmıştım ki, neredeyse “gülümseme” yazan kalp uçlu bir oka çarpacaktım.
Calilo’nun sahibi ve işletmecisi Angelos Michalopoulos’un yanı sıra diğer altı restoran ve otelin sahibi ve işletmecisi Angelos Michalopoulos, “Bu deneyin amacı, eğer diyebilirsem, insanlara elimizden geldiğince pozitiflik, sevgi ve özgürlük getirmektir” dedi. ada, karısı Vassiliki Petridou ve beş çocuğundan dördü ile birlikte.
Ios’taki Calilo beldesi için, sahipleri 2.137 arazi sahibinden 182 parsel arazi satın aldı ve arazinin yüzde 1’ini inşa etmek için yerel yönetimden onay aldı ve geri kalanını el değmeden bıraktı. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Motivasyonel mesajlaşma, Calilo’nun sağlık konusundaki bütünsel yaklaşımının bir parçasıdır. Tesis bünyesindeki bir çiftlik, tatil köyünün restoranlarında servis edilen ürünlerin çoğunu yetiştiriyor; buna, daha önce bir tanesini gerçekten tatmış olup olmadığınızı merak ettirecek kadar lezzetli domatesler de dahildir. Dekor şaşırtmaya ve sevindirmeye çalışır. Ana havuzun yanındaki batık yemek masaları “Alice Harikalar Diyarında” filminden fırlamış gibi görünüyor ve tesisin her yerinde esintiyle sallanan salıncaklar var. Kahve içerken sallandık. Kitap okurken (veya Instagram’da gezinirken) sallandık.
Üç gün boyunca, Calilo’nun kaprisi beni o kadar etkiledi ki, çubuğunun üzerinde yanıp sönen neon mantranın gramer tuhaflığını neredeyse aştım (“Aşık olabileceğin bir hayat yarat”). Kendimi o sarkan edat üzerinde takılırken bulduğumda, kendime dilbilgisi konusunda aldığım sayısız özgürlüğü ve geldiğimde sinizmi çukura atmam gerektiğini hatırlattım.
Bayan Petridou, “Birçok misafirimiz buraya geldiklerinde bir peri masalına girdiklerini söylüyor” dedi. “Yine çocuk olabilirler. Çoğu insan havuzlar, parti ve gece hayatı için Yunanistan’a gelir. Biz bu döngüyü kırmak istiyoruz.”
Atina yerlileri, çift ilk olarak 2003 yılında bir aile tatili için Ios’a geldi. Barların ve gece kulüplerinin hüküm sürdüğü bir adanın ana şehri için Yunanca terim olan chora dışında, dokunulmadan kalma derecesine hayret ettiler.
Eğlenceliler, popüler bir genç şarkıcı olan Anastasia ile Ios’taki Scorpion’da gece hayatının tadını çıkarıyor. Kulüp için bir reklam panosu reklamı, “Isırılıncaya kadar oradan ayrılmayın” diyor. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Bay Michalopoulos, “Bu plajlardan bazılarını gördükten sonra kesinlikle afalladım” dedi. “Kendi kendime dedim ki, ya güneş çarpması geçirdim ya da buralarda bir yerde bir Rus nükleer çöplüğü var, çünkü bu yerin birbirine tamamen zıt iki şeyi var: inanılmaz derecede güzel ve bakir. Bu, Avrupa’da yok. Epik bir şekilde gelişmiş iki ada, Mykonos ve Santorini arasında olmak ve bir şekilde bozulmamış kalmak – bu paradoksal.”
Bay Michalopoulos’un New York’ta kendisinin ve Bayan Petridou’nun üniversiteye gittiği bir finans firması vardı. Konaklama sektörüne girme niyetinde değillerdi, ancak adanın güzelliğini sürdürülebilir bir şekilde geliştirirken koruma fırsatı gördüklerini söylediler. Beş yıl içinde 2.137 arazi sahibinden 182 parsel satın aldılar. Arazinin yüzde 1’ini inşa etmek ve geri kalanını el değmeden bırakmak için yerel yönetimden onay aldılar. Daha önce yakacak olarak işaretlenmiş bazı asırlık zeytin ağaçları da dahil olmak üzere 70.000 ağaç diktiler. 400 işçiyi işe aldılar.
2019’da yeni bir gezgin türünü Ios’a çekmek için Calilo’yu açtılar. Calilo’nun gecelik ücreti 660 Euro’dan ya da dolar bazında yaklaşık aynı tutarda başlıyor – bu, chora’yı dolduran mütevazı otellerinkinden önemli ölçüde yüksek .Çift, elde edilen gelirin Bay Michalopoulos’un “prototip” olarak adlandırdığı geliştirme şirketlerini devam ettirmesini umuyor.
Calilo’nun iş geliştirme ve ortaklıklar direktörü olan çiftin kızlarından Erica Michalopoulos, “Bu, kâr maksimize eden bir projeden ziyade çoğunlukla bir arazi koruma projesi” dedi. “Ancak kilit nokta, toprağı koruyabilmek için finansal olarak sağlam olmamız gerektiğidir.”
Bay Michalopoulos, “Bu sadece bir otel değil,” diye ekledi. “Umarım, bundan çok daha fazlasıdır. Bir konaklama işletmesine yeni bir bakış açısı önerisi.”
Turistler gün batımı fotoğrafı için Mykonos’taki Küçük Venedik’te toplanıyor. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Yunanistan başkonsolosluğuna göre turizm, Yunanistan ekonomisinin yaklaşık beşte birini oluşturuyor. Kontrolsüz, kârı artırma zorunluluğu, örneğin, Mykonos olan küresel fenomene yol açabilir: güzel kumsallar ve efsanevi gün batımları, evet, ama aynı zamanda Mercedes Sprinter minibüsleri, Starbucks ve 150 avroya kadar ücret alabilen gündüz kulüpleriyle dolu sokaklar. şezlong için. Ios’tan sonra iki gün Mikonos’ta dinlenmeye devam etmeyi planlamıştık. Mikonos’un başka planları vardı.
Kocamla beni Mikonya standart saatinde almaya çalışan yerel bir kapıcı olan Tasos Pavlidis, “Mikonos parti adasıdır” dedi: kahvaltı 16.30’da, öğle yemeği 18.30’da, akşam yemeği 23.00’de Uyumak mı? Bay Pavlidis, “Mikonos’a uyumak için gelmiyorsunuz” dedi.
Mikonos’un kalabalık sokakları. Yazar ve kocası, Mikonya standart saatinin kahvaltının 16:00, öğle yemeğinin 18:30, akşam yemeğinin 23:00 olduğunu çabucak öğrendi. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
“Yunan Adaları” fotoğrafçısı Bayan Katopis-Lykiardopulo, “Mikonos başlı başına bir gezegendir” dedi. 1961’de adaya gelişiyle küresel jet ortamına sokan, “Eskiden Jackie O gibi insanlar vardı” diye ekledi, “Artık Elon Musk var” diye ekledi.
Alemagou (Bay Pavlidis’in “bohem” olarak tanımladığı) gibi plaj kulüpleri, aynı zamanda EBITA yazan Cartier saat ve şapka takan insanları da cezbeder ve Scorpios (üyelerin tek kulübü olan Soho House’a bağlı) için itişip kakışan umutlu sürüleri çeker. bir espresso martini için 20 avro tıslama şansı. Dans etmeyi, içki içmeyi ve hava karardıktan sonra insanları izlemeyi sevenler için, Mikonos korosu manyetik bir çekim uygular. Buna rağmen, Temmuz ayında, konukların rahatlamasını sağlamak amacıyla yeni bir tatil yeri açıldı: Cali Mykonos, bir birleşme. güneş panelleri, çatıdaki bir bitki bahçesi ve yerinde bir su arıtma tesisi tarafından beslenen temiz hatlar ve görkemli eğriler.
Temiz çizgilerin ve görkemli eğrilerin birleşimi olan Cali Mykonos, Temmuz ayında açıldı. Amaç, konukların parti yapmakla bilinen bir adada dinlenmelerini sağlamaktır. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Cali Mykonos’un yönetici ortağı Eric Mourkakos, “Dün gece, öğleden sonra yerel bir plaj kulübüne giden ve akşam şehre inip parti yapmayı planlayan bir çiftimiz vardı” dedi. “Duş almak için buraya geri geldiler, odalarına gittiler ve ‘Fark ettik, ayrılmak için bir nedenimiz yok’ dediler. Onları daha sonra havuzlarının yanında çardakların altında otururken, gökyüzüne bakarken buldum.”
Santorini’deki dans pistinin gürültüsünden kaçınmak için kişinin Herkül oranlarında kendi kendini kontrol etmesine gerek yok: Mikonos ve Ios ile karşılaştırıldığında çok fazla kulüp yok. Çılgın kalabalık bu volkanik adada farklı işlevler görüyor, ağızları açık bırakacak kadar pitoresk manzaralara sahip, sık sık sosyal medya fenomenleri ve yakında müstakbel gelinler ve damatlar ile refakatçi fotoğrafçıları tarafından noktalanıyorlar.
Geçen yıl, Yunan misafirperverlik şirketi Andronis bir tatil yeri açtı – Andronis Wellness Concept – Santorini ziyaretçilerini bir süre kalmaya ve fenerle aydınlatılan, hamam benzeri bir spa ve bir saç teli kullanan bir sağlık değerlendirmesi içeren bazı alışılmadık tekliflere dalmaya davet etti. epigenetik testler için. Andronis’in sağlıklı yaşam direktörü Carla Sage, testin alışkanlıklarınıza ve “daha sağlıklı bir yaşam sürmek için onları nasıl değiştirebileceğinize” dair içgörüler sunduğunu iddia ediyor. “Popüleritesi artıyor. Birkaç günde bir bir veya iki değerlendirme yapıyoruz.”
Alacakaranlık çökerken Andronis’in açık hava koridorlarında gezinmek başlı başına dönüştürücü bir duygu (Santorini’de tanıştığımız bir arkadaşımız tatil yerinin yüksek, dalgalı duvarlarını heykeltıraş Richard Serra’nın soyut eğrileriyle karşılaştırdı). Adadaki restoranlar da yavaşlamak için bir argüman sunuyor: Santorini’nin Oia köyündeki Botrini’de akşam yemeği, güneşin Ege’ye batması ve gökyüzünün Rothko’ya gitmesiyle en çok keyif alınan iki veya üç lokmalık 11’in üzerine yayılıyor.
Ziyaretçiler, Santorini’deki bir köy olan Oia’da gün batımı fotoğrafı için bir araya geliyor. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Bir epigenetik testi kulağa bir angarya gibi geldi: muhtemelen içeride azarlanma şansı. Potansiyel kötü hisler, negatif enerji. Bir yolculuğu bitirmenin yolu değil. Yunanistan’daki son tam günümüzde yapabileceğimiz en sağlıklı şeyin şarap turu yapmak olduğuna karar verdik. Beden için olmasa da en azından zihin ve ruh için sağlıklı.
Santorini Winetopia’dan Yunan şarabı hakkında ansiklopedik bilgiye sahip efervesan bir tur rehberi olan Marissa Diamanti’nin vesayeti altında, aileye ait Hatzidakis Şaraphanesi’nin bağlarının altındaki ufalanan toprağa ellerimizi soktuk ve asmaların alçak tutulmasına hayret ettik. Üzümleri sert güneş ve rüzgardan korumak için toprağa ve sepetlere şekillendirilir. Daha sonra, yolun 10 dakika aşağısındaki bir şaraphane olan Artemis Karamolegos’ta, bir ısırık kalamar mürekkebi ve Santorini’nin yerli Assyrtiko üzümünden yapılmış beyaz bir şarap olan Pyritis ile yükseltilmiş rezene risottoya bayıldık. Sağlıklı yaşamın en bütünsel biçimlerinden birine daldık: bir yaz öğleden sonra açık havada harika bir şirketle mükemmel bir yemek.
Artemis Karamolegos’un karşısındaki arka galeri, tarih müzesi ve şaraphanesi Arka Space Winery’nin 76 yaşındaki sahibi, öğle yemeğinin ardından barının altından etiketsiz bir şişe çıkardı ve soruyla bize sundu.
“Bu benim ay ışığım. Moonshine’ı biliyor musun? Ay ışığını deneyecek misin?”
Kikladik sağlık anlayışıma göre, tek bir doğru cevap vardı.
New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın Değişen Bir Dünya için 52 Yer 2022 için.
-
Popüler bir göğüs deyince: Ada ikisini birden yapabilir mi?
Ios adasında keçiler özgürce dolaşırlar. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Mühlet için, Ios’un 42 mil karelik alanı içinde bolca dinlenme yeri var. Keçiler hala adanın sarp tepelerinde ve kayalıklarında dolaşıyor. Havaalanından yoksundur. Ancak, 1970’lerden beri Ios, öncelikle bir şey için biliniyor.
Yazar Chrysanthos Panas ile Mayıs ayında yayınlanan bir sehpa kitabı olan “Yunan Adaları”nda işbirliği yapan fotoğrafçı Katerina Katopis-Lykiardopulo, “Burası parti yapılacak bir yer” dedi.
“Eskiden hippiler vardı, uyuşturucu vardı, sahilde uyuyan insanlar vardı.” Bayan Katopis-Lykiardopulo dedi. “Hala bir parti adası mı? Gençler hala geliyor mu? Evet elbette. Ancak ada bundan daha fazlası olmak için çaba sarf ediyor.”
Her ziyaretçinin sabaha kadar öfkelenmek ya da diğer yolcu gemisi yolcuları, Ios’taki gözüpek operatörler ve ayrıca kuzey ve güneydeki dünyaca ünlü Kiklad komşuları Mikonos ve Santorini ile ilgi noktalarını aşmak istemediğinin farkında olan turistler, ayaklarını uzat ve yavaşlamaya bağlı bir sağlıklı yaşam versiyonuna yaslan.
Ios’taki Calilo beldesinde “karanlığı, öfkeyi, tüm olumsuz şeyleri atıyoruz” diyor kapıcı. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Konuyla ilgili örnek: Ios’un doğu kıyısındaki 3 yaşındaki bir tatil köyü olan Calilo, tepeleri aşıp limandan uzaklaşarak Scorpion (“Don'” adlı bir gece kulübünün reklamını yapan bir reklam panosunun anısını (neredeyse) kovmaya yetecek kadar saç tokası dönüyor. sokulana kadar bırakmayın”). Ruhsal açıdan iyimser olanlar için bir Disneyland olan Calilo, beşe bir özel çekimler yerine motivasyon mantralarını zorluyor.
Öğleden sonra güneşine rakip olma eğiliminde olan bir Calilo konsiyerji olan Sandy Parisi, “Bu yere girdiğimizde, olumsuz olan her şeyi geride bırakıyoruz” dedi ve bizi çatısından stratejik olarak kesilmiş şekillerle bir esinti yolundan geçirdi: ışık sağa çarptığında, kalpler yol boyunca fışkırır.
Beyaz taş lobide, Bayan Parisi, dönen bir mermer ve metal heykelin yanında durdu. Oklarla delinmiş, çukura düşen bir adama benziyordu.
Bayan Parisi, “Burada karanlığı, öfkeyi, tüm olumsuz şeyleri atıyoruz” dedi. Çukurda metalden yontulmuş kelimeler uçuşuyordu: “kötülük”, “olumsuzluk”, “yalanlar”. Adamın düşmediğini, aslında kalp şeklindeki uçlardaki oklardan fırlayan kelimelerle yukarı kaldırıldığını açıkladı: “Yunanca tutku anlamına gelen aşk, umut, pathos.” Bu güzel titreşimlerden oluşan atlıkarıncanın görüntüsünü almaya o kadar dalmıştım ki, neredeyse “gülümseme” yazan kalp uçlu bir oka çarpacaktım.
Calilo’nun sahibi ve işletmecisi Angelos Michalopoulos’un yanı sıra diğer altı restoran ve otelin sahibi ve işletmecisi Angelos Michalopoulos, “Bu deneyin amacı, eğer diyebilirsem, insanlara elimizden geldiğince pozitiflik, sevgi ve özgürlük getirmektir” dedi. ada, karısı Vassiliki Petridou ve beş çocuğundan dördü ile birlikte.
Ios’taki Calilo beldesi için, sahipleri 2.137 arazi sahibinden 182 parsel arazi satın aldı ve arazinin yüzde 1’ini inşa etmek için yerel yönetimden onay aldı ve geri kalanını el değmeden bıraktı. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Motivasyonel mesajlaşma, Calilo’nun sağlık konusundaki bütünsel yaklaşımının bir parçasıdır. Tesis bünyesindeki bir çiftlik, tatil köyünün restoranlarında servis edilen ürünlerin çoğunu yetiştiriyor; buna, daha önce bir tanesini gerçekten tatmış olup olmadığınızı merak ettirecek kadar lezzetli domatesler de dahildir. Dekor şaşırtmaya ve sevindirmeye çalışır. Ana havuzun yanındaki batık yemek masaları “Alice Harikalar Diyarında” filminden fırlamış gibi görünüyor ve tesisin her yerinde esintiyle sallanan salıncaklar var. Kahve içerken sallandık. Kitap okurken (veya Instagram’da gezinirken) sallandık.
Üç gün boyunca, Calilo’nun kaprisi beni o kadar etkiledi ki, çubuğunun üzerinde yanıp sönen neon mantranın gramer tuhaflığını neredeyse aştım (“Aşık olabileceğin bir hayat yarat”). Kendimi o sarkan edat üzerinde takılırken bulduğumda, kendime dilbilgisi konusunda aldığım sayısız özgürlüğü ve geldiğimde sinizmi çukura atmam gerektiğini hatırlattım.
Bayan Petridou, “Birçok misafirimiz buraya geldiklerinde bir peri masalına girdiklerini söylüyor” dedi. “Yine çocuk olabilirler. Çoğu insan havuzlar, parti ve gece hayatı için Yunanistan’a gelir. Biz bu döngüyü kırmak istiyoruz.”
Atina yerlileri, çift ilk olarak 2003 yılında bir aile tatili için Ios’a geldi. Barların ve gece kulüplerinin hüküm sürdüğü bir adanın ana şehri için Yunanca terim olan chora dışında, dokunulmadan kalma derecesine hayret ettiler.
Eğlenceliler, popüler bir genç şarkıcı olan Anastasia ile Ios’taki Scorpion’da gece hayatının tadını çıkarıyor. Kulüp için bir reklam panosu reklamı, “Isırılıncaya kadar oradan ayrılmayın” diyor. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Bay Michalopoulos, “Bu plajlardan bazılarını gördükten sonra kesinlikle afalladım” dedi. “Kendi kendime dedim ki, ya güneş çarpması geçirdim ya da buralarda bir yerde bir Rus nükleer çöplüğü var, çünkü bu yerin birbirine tamamen zıt iki şeyi var: inanılmaz derecede güzel ve bakir. Bu, Avrupa’da yok. Epik bir şekilde gelişmiş iki ada, Mykonos ve Santorini arasında olmak ve bir şekilde bozulmamış kalmak – bu paradoksal.”
Bay Michalopoulos’un New York’ta kendisinin ve Bayan Petridou’nun üniversiteye gittiği bir finans firması vardı. Konaklama sektörüne girme niyetinde değillerdi, ancak adanın güzelliğini sürdürülebilir bir şekilde geliştirirken koruma fırsatı gördüklerini söylediler. Beş yıl içinde 2.137 arazi sahibinden 182 parsel satın aldılar. Arazinin yüzde 1’ini inşa etmek ve geri kalanını el değmeden bırakmak için yerel yönetimden onay aldılar. Daha önce yakacak olarak işaretlenmiş bazı asırlık zeytin ağaçları da dahil olmak üzere 70.000 ağaç diktiler. 400 işçiyi işe aldılar.
2019’da yeni bir gezgin türünü Ios’a çekmek için Calilo’yu açtılar. Calilo’nun gecelik ücreti 660 Euro’dan ya da dolar bazında yaklaşık aynı tutarda başlıyor – bu, chora’yı dolduran mütevazı otellerinkinden önemli ölçüde yüksek .Çift, elde edilen gelirin Bay Michalopoulos’un “prototip” olarak adlandırdığı geliştirme şirketlerini devam ettirmesini umuyor.
Calilo’nun iş geliştirme ve ortaklıklar direktörü olan çiftin kızlarından Erica Michalopoulos, “Bu, kâr maksimize eden bir projeden ziyade çoğunlukla bir arazi koruma projesi” dedi. “Ancak kilit nokta, toprağı koruyabilmek için finansal olarak sağlam olmamız gerektiğidir.”
Bay Michalopoulos, “Bu sadece bir otel değil,” diye ekledi. “Umarım, bundan çok daha fazlasıdır. Bir konaklama işletmesine yeni bir bakış açısı önerisi.”
Turistler gün batımı fotoğrafı için Mykonos’taki Küçük Venedik’te toplanıyor. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Yunanistan başkonsolosluğuna göre turizm, Yunanistan ekonomisinin yaklaşık beşte birini oluşturuyor. Kontrolsüz, kârı artırma zorunluluğu, örneğin, Mykonos olan küresel fenomene yol açabilir: güzel kumsallar ve efsanevi gün batımları, evet, ama aynı zamanda Mercedes Sprinter minibüsleri, Starbucks ve 150 avroya kadar ücret alabilen gündüz kulüpleriyle dolu sokaklar. şezlong için. Ios’tan sonra iki gün Mikonos’ta dinlenmeye devam etmeyi planlamıştık. Mikonos’un başka planları vardı.
Kocamla beni Mikonya standart saatinde almaya çalışan yerel bir kapıcı olan Tasos Pavlidis, “Mikonos parti adasıdır” dedi: kahvaltı 16.30’da, öğle yemeği 18.30’da, akşam yemeği 23.00’de Uyumak mı? Bay Pavlidis, “Mikonos’a uyumak için gelmiyorsunuz” dedi.
Mikonos’un kalabalık sokakları. Yazar ve kocası, Mikonya standart saatinin kahvaltının 16:00, öğle yemeğinin 18:30, akşam yemeğinin 23:00 olduğunu çabucak öğrendi. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
“Yunan Adaları” fotoğrafçısı Bayan Katopis-Lykiardopulo, “Mikonos başlı başına bir gezegendir” dedi. 1961’de adaya gelişiyle küresel jet ortamına sokan, “Eskiden Jackie O gibi insanlar vardı” diye ekledi, “Artık Elon Musk var” diye ekledi.
Alemagou (Bay Pavlidis’in “bohem” olarak tanımladığı) gibi plaj kulüpleri, aynı zamanda EBITA yazan Cartier saat ve şapka takan insanları da cezbeder ve Scorpios (üyelerin tek kulübü olan Soho House’a bağlı) için itişip kakışan umutlu sürüleri çeker. bir espresso martini için 20 avro tıslama şansı. Dans etmeyi, içki içmeyi ve hava karardıktan sonra insanları izlemeyi sevenler için, Mikonos korosu manyetik bir çekim uygular. Buna rağmen, Temmuz ayında, konukların rahatlamasını sağlamak amacıyla yeni bir tatil yeri açıldı: Cali Mykonos, bir birleşme. güneş panelleri, çatıdaki bir bitki bahçesi ve yerinde bir su arıtma tesisi tarafından beslenen temiz hatlar ve görkemli eğriler.
Temiz çizgilerin ve görkemli eğrilerin birleşimi olan Cali Mykonos, Temmuz ayında açıldı. Amaç, konukların parti yapmakla bilinen bir adada dinlenmelerini sağlamaktır. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Cali Mykonos’un yönetici ortağı Eric Mourkakos, “Dün gece, öğleden sonra yerel bir plaj kulübüne giden ve akşam şehre inip parti yapmayı planlayan bir çiftimiz vardı” dedi. “Duş almak için buraya geri geldiler, odalarına gittiler ve ‘Fark ettik, ayrılmak için bir nedenimiz yok’ dediler. Onları daha sonra havuzlarının yanında çardakların altında otururken, gökyüzüne bakarken buldum.”
Santorini’deki dans pistinin gürültüsünden kaçınmak için kişinin Herkül oranlarında kendi kendini kontrol etmesine gerek yok: Mikonos ve Ios ile karşılaştırıldığında çok fazla kulüp yok. Çılgın kalabalık bu volkanik adada farklı işlevler görüyor, ağızları açık bırakacak kadar pitoresk manzaralara sahip, sık sık sosyal medya fenomenleri ve yakında müstakbel gelinler ve damatlar ile refakatçi fotoğrafçıları tarafından noktalanıyorlar.
Geçen yıl, Yunan misafirperverlik şirketi Andronis bir tatil yeri açtı – Andronis Wellness Concept – Santorini ziyaretçilerini bir süre kalmaya ve fenerle aydınlatılan, hamam benzeri bir spa ve bir saç teli kullanan bir sağlık değerlendirmesi içeren bazı alışılmadık tekliflere dalmaya davet etti. epigenetik testler için. Andronis’in sağlıklı yaşam direktörü Carla Sage, testin alışkanlıklarınıza ve “daha sağlıklı bir yaşam sürmek için onları nasıl değiştirebileceğinize” dair içgörüler sunduğunu iddia ediyor. “Popüleritesi artıyor. Birkaç günde bir bir veya iki değerlendirme yapıyoruz.”
Alacakaranlık çökerken Andronis’in açık hava koridorlarında gezinmek başlı başına dönüştürücü bir duygu (Santorini’de tanıştığımız bir arkadaşımız tatil yerinin yüksek, dalgalı duvarlarını heykeltıraş Richard Serra’nın soyut eğrileriyle karşılaştırdı). Adadaki restoranlar da yavaşlamak için bir argüman sunuyor: Santorini’nin Oia köyündeki Botrini’de akşam yemeği, güneşin Ege’ye batması ve gökyüzünün Rothko’ya gitmesiyle en çok keyif alınan iki veya üç lokmalık 11’in üzerine yayılıyor.
Ziyaretçiler, Santorini’deki bir köy olan Oia’da gün batımı fotoğrafı için bir araya geliyor. Kredi… The New York Times için Maria Mavropoulou
Bir epigenetik testi kulağa bir angarya gibi geldi: muhtemelen içeride azarlanma şansı. Potansiyel kötü hisler, negatif enerji. Bir yolculuğu bitirmenin yolu değil. Yunanistan’daki son tam günümüzde yapabileceğimiz en sağlıklı şeyin şarap turu yapmak olduğuna karar verdik. Beden için olmasa da en azından zihin ve ruh için sağlıklı.
Santorini Winetopia’dan Yunan şarabı hakkında ansiklopedik bilgiye sahip efervesan bir tur rehberi olan Marissa Diamanti’nin vesayeti altında, aileye ait Hatzidakis Şaraphanesi’nin bağlarının altındaki ufalanan toprağa ellerimizi soktuk ve asmaların alçak tutulmasına hayret ettik. Üzümleri sert güneş ve rüzgardan korumak için toprağa ve sepetlere şekillendirilir. Daha sonra, yolun 10 dakika aşağısındaki bir şaraphane olan Artemis Karamolegos’ta, bir ısırık kalamar mürekkebi ve Santorini’nin yerli Assyrtiko üzümünden yapılmış beyaz bir şarap olan Pyritis ile yükseltilmiş rezene risottoya bayıldık. Sağlıklı yaşamın en bütünsel biçimlerinden birine daldık: bir yaz öğleden sonra açık havada harika bir şirketle mükemmel bir yemek.
Artemis Karamolegos’un karşısındaki arka galeri, tarih müzesi ve şaraphanesi Arka Space Winery’nin 76 yaşındaki sahibi, öğle yemeğinin ardından barının altından etiketsiz bir şişe çıkardı ve soruyla bize sundu.
“Bu benim ay ışığım. Moonshine’ı biliyor musun? Ay ışığını deneyecek misin?”
Kikladik sağlık anlayışıma göre, tek bir doğru cevap vardı.
New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın Değişen Bir Dünya için 52 Yer 2022 için.
-