Sizi Geri Çağırmaya Devam Eden İspanyol Sahil Kasabası

urfali

Global Mod
Global Mod
Güneşli bir pazar sabahı Sitges’teki şirin küçük tren istasyonundan çıkarken derin bir nefes aldım ve gülmeye başladım. 40 yıl önce Barselona’nın yarım saat güneyindeki bu İspanyol sahil kasabasını trenle ilk ziyaret ettiğimden beri, beni her zaman mutlu eden bir destinasyon.

Pandemi nedeniyle yaklaşık iki buçuk yıl uzakta kaldıktan sonra, geri dönmek büyük bir rahatlama oldu. Neyse ki yokluğumda neredeyse hiçbir şey değişmemişti. Fuşya begonvil alevleri, tren rayları boyunca çitlerin üzerinden yuvarlandı ve istasyonun önündeki meydan hala şişman palmiyeler ve ince demirhindi ağaçları tarafından gölgelendi. Caddenin karşısında, kafe ve barların etrafındaki kaldırımda güvercinler kahvaltı kırıntılarını gagalıyor ve sarı-kırmızı Katalan bayrakları tepedeki balkonların parmaklıklarından esen rüzgarda dalgalanıyordu.

Begonvillerin fuşya alevleri Sitges’deki duvarları süslüyor. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll
Ressam Santiago Rusiñol’un eserlerinin sergilendiği Sitges’in üç müzesine giden Carrer de Fonollar’da yürüyüş. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Çırpınan tekerlekli çantalarımızı arkamıza çekerken, Fransız eşim Bruno ve kiralık dairemize giderken önce veya iki kez durdum, Carrer de Illa de Cuba boyunca uzanan muhteşem Modernismo malikanelerinde bir kez daha ağzımızı açık bıraktık. 25 yıl. Bunlar Katalan arka nouveau mimarisinin neşeli patlamalarıdır – evler mozaikler, fayanslar, ferforje ve pervazlarla, genellikle çiçek motifleriyle cömertçe dekore edilmiştir ve birçoğunun kuleleri, kuleleri ve diğer hayali özellikleri vardır.


Yerliler, servetlerini Küba veya Porto Riko’da kazanan ve daha sonra çoğu İspanyol-Amerikan Savaşı’nın sonunda evlerine dönen Sitgean göçmenleri olarak adlandırdıkları için çoğunlukla Amerikalılar tarafından inşa edildi. Günümüze ulaşan 69 köşk, bugün işaretlenmiş ve korunmuştur ve birçoğu otel haline gelmiştir.

Antoni Gaudí gibi bir mimarın, Salvadore Kolu gibi bir sanatçının ve hatta Ferran Adrià gibi bir şefin eserlerinde görüldüğü gibi, Katalan kültürünün yaratıcı anarşiye açık olmasının takdire şayan bir yolunu benim için her zaman özetlediler. Ve Sitges’te, aynı zamanda, başka bir yerde eksantrik veya daha kötüsü olarak damgalanabilecek eşcinsel gezginleri kabul etmesi de dahil olmak üzere, kasabanın insan farklılıklarına uzun süredir devam eden hoşgörüsüne işaret ediyorlar.

Sitges’in en popüler plajlarından biri olan hilal şeklindeki dalgalarla kaplı Platja de Sant Sebastià’ya bakan kordonda bir restoran olan Costa Dorada’da bir masa ayırtmıştım. Geldiğimizde bir menüye bile ihtiyacımız olmazdı, çünkü ikimiz de canımız kırmızı-karidesli carpaccio ve kalamar mürekkebi fideuà, deniz mahsulleri bulyonunda kalamar mürekkebi ile pişirilmiş ve mürekkepbalığı, bebek istiridye ve soyulmuş beyaz karides parçalarıyla süslenmiş küt erişte eriştesi, yanında aioli ile servis edilir.

Sitges’in en popüler plajlarından biri olan Platja de Sant Sebastià’ya bakan Costa Dorada’da sahilde yemek yeme. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Sabah erkenden alarm çaldığından beri bu yemeği düşünüyordum ve bu yüzden otel şefinin oturmak için bekleyen insanların sırasına katılmamızı söylemesi hayal kırıklığı oldu. Uzun boylu Hollandalı bir çiftin ve açık saçlı çocuklarının arkasında duran; uzun kollu tişörtlü iki Japon kadın; bir çift ağır dövmeli İngiliz adam; ve Dachshund’larına “Prado” dedikleri zaman Madrid’den olduğunu tahmin ettiğim zarif, yaşlı bir çift, Sitges’i takdir eden tek kişinin ben olmadığımı düşünürken buldum kendimi.


Tek tip bir Akdeniz sahil beldesi varsa, o da Sitges’dir ve uzun süredir devam eden eşitlikçiliği ve kapsayıcılığı, ilk önce buna düşmemin nedenlerinden biridir.

20’li yaşlarımda, bu canlı beldenin barlarını ve kulüplerini severdim ve geç saatlere kadar dans eder, sert siyah tütün Ducados sigaraları içip ve buzlu İspanyol konyak içer, sonunda tek başıma eve dönerdim ya da şafağın incili gri kıyısında eşlik ederdim. birkaç saat uyu. Şimdi evli bir çiftin yarısı, Saint Sebastian sahilinde kiralık gölgeli şezlongların, Akdeniz’de insanları izleyen ve yüzen insanlar tarafından noktalanan okumalar için mükemmel bir levrek olduğunu keşfettim.

Sant Sebastià popüler bir aile plajıdır. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Yağmurlu günler de neredeyse hoş karşılanır. İspanya’nın en sevilen İzlenimci ressamlarından Santiago Rusiñol’un daha önce atölyesi olan Museu Cau Ferrat’ı ve bitişiğindeki, International Harvester Company’nin varisi ve Amerikan sanayicisi Charles Deering’in abartılı evi Palau de Maricel’i tekrar ziyaret etmeyi seviyorum. Rusiñol’un avukatı. Maricel Müzesi, bu tünemiş sahil kümesindeki üçüncü müzedir ve Rusiñol’un resimlerinden oluşan geniş bir koleksiyon sergiler.

Sitges’e yeni bir aşkın heyecanıyla dolup taşan bir çiftin parçası olarak ve ayrıca bir ayrılığın yasını tutup yaralarımı sarmak için geldim. Bir alfabe dolusu arkadaşla buradaydım ve burada yalnızdım.

Yalnız bir seyahatte, sıcak, yalnız bir yaz öğleden sonra, yaşlı kadından her sabah taze yapan ve geniş taşın üzerinde satan her zamanki büyük tortilla yerine küçük bir tortilla (patates dolgulu omlet) almıştım. Carrer de Santiago Rusiñol’daki oturma odasının pencere pervazı. Gözlerimin içine bakmış, elimin arkasını okşamış ve tortillamla birlikte üzeri çam fıstıklı kırılgan bir şekerli tart vermişti. “La vida és dolça” dedi – “hayat tatlıdır.”

Kahvaltı, Hotel Liberty’nin özel bahçesinde öğlene kadar servis edilmektedir. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Karides yaprakları

Yaklaşık iki dakika sonra, Costa Dorada’da, bir garsonun temiz beyaz bir masa örtüsünü serip düzleştirmesini, ardından iki kalın gövdeli şarap kadehi, tabak, çatal bıçak takımı ve küçük acı Arbequina zeytinlerinden oluşan bir tepsi ile esintiyle ağırlaştırmasını izledik. Gülümseyerek yerimize geçmemizi işaret etti.


Şefin getirdiği menüleri el salladık ve hemen sipariş ettik.

“Un déjeuner parfe,” diye övdü, Fransızcasıyla gurur duyarak, “mükemmel bir öğle yemeği.”

İlk yemeğimiz geldiğinde yanımızdaki büyük Katalan ailesinin gümüş saçlı reisinin önüne mum kaplı bir pasta konduktan sonra doğum günün kutlu olsun şarkısını yeni bitirmiştik. Yakındaki Vilanova’dan gelen karides, neredeyse dokunaklı bir şekilde etli ve tatlı olan, neredeyse şeffaf, üst üste binen pembe yapraklara dilimlenmişti.


Bir su birikintisi olarak Sitges, Avrupa’nın diğer en büyüleyici sahil beldelerinin çoğuna benzer bir senaryodan doğdu. Aslen 19. yüzyılın sonunda sanatçılar tarafından keşfedilen ve daha sonra odunsu Vinyet mahallesinde Anglofililerini ifade eden hayali sahte Tudor villaları inşa eden Barselona burjuvazisi tarafından ele geçirilen bir balıkçı köyüydü. Diktatör Francisco Franco’nun iktidarda olduğu yıllarda liberal bir cıvata deliği olarak gelişti. Ama 60’ların ilk turist patlamasından sonra her şey bir şekilde durdu. Sitges hiçbir zaman Cannes gibi bir kongre kasabası ya da St.-Tropez gibi milyonerlerin oyun alanı olmadı, bu da diğer pek çok sahil beldesinin aksine bugün hala uygun fiyatlı olduğu anlamına geliyor.

Belén Ruble’nin örgü ve ev kanalizasyonlarına hizmet verdiği Tea Costurera’da olduğu gibi, kasabadaki dükkanlar hala çoğu kasabadan kaybolan şeyleri satıyor. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Turizm en büyük endüstrisi olabilir, ancak Sitges özgünlüğünü kaybetmedi. Kasabanın havası, diğer birçok yerde ortadan kaybolan işletmelerle karşılaştığınız ara sokaklarında bulunur – triko ve ev lağım mağazaları, kırtasiye mağazaları, oyuncak dükkanları ve herkesin birbirini tanıdığı mahalle tapas barları.


Parlak siyah fideuà geldiğinde, garson bize iki paslanmaz çelik kaşığı neredeyse mekanik bir hız ve hassasiyetle kullanarak büyüleyici bir teatrallikle masanın yanında hizmet etti. Tamamen ilkel bir şekilde lezzetliydi – bir tabakta Akdeniz ve ikinci kez servis edilmek isteyip istemediğimiz sorulduğunda hevesle başımızı salladık.

Masa temizlendikten sonra tatlıyı reddettik ve espresso sipariş ettik, bu yüzden garsonun iki şampanya flüt ve açık bir şişe Cava ile gelmesi şaşırtıcıydı. Onu durdurmak için elimi kaldırdığımda, içkinin yanımızdaki masada aile tarafından teklif edildiğini açıkladı. Onlara teşekkür etmek için döndüm ve gülümseyen bir kadın, “İyi eğlenceler! Bitirmeyecektik.”

Costa Dorada restoranında bir aşçı, bir yemeğin son rötuşlarını yapıyor. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll
Fideuà, deniz mahsulleri bulyonunda kalamar mürekkebi ile pişirilmiş ve mürekkepbalığı, bebek istiridye ve soyulmuş beyaz karides parçaları ile süslenmiş küt erişte eriştelerinden yapılan bir Costa Dorada spesiyalitesidir. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Ona teşekkür ettim ve Sitges’i ne kadar özlediğimi söyledim. “Tekrar hoşgeldiniz!” güzel plajlarının, mimarisinin, restoranlarının ve gece hayatının ötesinde, Sitges’in en iyi yanının Sitgeans olduğunu hatırlatarak yanıtladı.

Eğer gidersen:

Konaklama


Sitges’e düzenli olarak gelen birçok ziyaretçi mobilyalı daireler kiralamayı tercih etti. İyi yönetilen iki kiralama acentesi Sitges Group ve Stay Sitges’dir.

Kasabanın kenarlarında yer alan büyük, çoğunlukla İspanyol markalı zincir otellerin yanı sıra, Sitges’te çeşitli küçük, sevimli bağımsız oteller de bulunmaktadır. Bir asansöre ihtiyacınız varsa, rezervasyon yapmadan önce asansörün müsait olduğunu teyit etmek için mühlet olun, çünkü birçok Sitges oteli dönüştürülmüş villalardadır.


Hotel Capri: Sitges’in göbeğinde havuzlu küçük şirin bir otel. Ayrıca önceden rezerve edilmesi gereken birkaç özel park yeri ve kiralık bisikletleri vardır. Asansör yok. Yüksek sezonda üç gün asgarî konaklama. (180 Euro’dan veya yaklaşık 180 dolardan iki katına çıkar.)


Casa Vilella: Plaja bakan eski bir villada bulunan bu rahat ve zarif otelde, güler yüzlü personel son derece özenli. Villanın arkasında bir yüzme havuzu ve tesisin önündeki terasta hem yerel halk hem de otel misafirleri arasında popüler olan bir bar ve çok iyi bir restoran bulunmaktadır. Asansör. (290 Euro’dan iki katına çıkar.)

Sahilde eski bir villada bulunan Casa Vilella otelinin verandasında misafirler oturuyor. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Hotel Liberty Sitges: Tren istasyonuna kısa bir yürüyüş mesafesinde, güler yüzlü personeli olan bu uygun fiyatlı 14 odalı otel, arka nouveau bir villada yer almaktadır ve oldukça özel bir bahçeye sahiptir. Kahvaltı öğlene kadar servis edilir, plaj havlusu verilir ve plaj şemsiyesi kiralamak mümkündür. Asansör yok. (100 Euro’dan iki katına çıkar.)

Restoranlar

Costa Dorada: 1968’den beri bir aileye ait olan bu sahil restoranı, paella ve fideuà için iyi bir seçimdir. Platja de Sant Sebastiá’ya bakan terasta bir yer için önceden rezervasyon yaptırın. (Mezeler yaklaşık 14 Euro’dan 44 Euro’ya kadar.)

Karmela: Pimientos de Padrón, ızgara sardalye ve sarımsak soslu karides gibi çekici bir tapas menüsü ile iyi bir hafif öğle yemeği mekanı. Güler yüzlü hizmet ve hoş, gölgeli bir sahil terası. (Mezeler 7 Euro’dan 22 Euro’ya kadar.)

La Punta: Platja de Sant Sebastiá’dan birkaç adım ötede sakin bir sokakta yer alan bu şık ve mütevazı küçük tabaklı restoran, avlu verandası olan yerel halkın favorisidir ve burayı kendilerine saklamayı tercih eder. Mango kremalı sırlı süt domuzu, nori, wasabi ve sahanda yumurtalı somon füme tartar ve Parmesan kremalı ıstakoz ravioli gibi leziz çağdaş Katalan yemekleri. (Mezeler 13 Euro’dan 25 Euro’ya kadar.)

Üç kuşaktır aynı aileye ait olan La Salseta restoran, çevredeki Garraf bölgesinden yemekler sunmaktadır. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

La Salseta: Şehir merkezindeki bu zarif restoran, üç kuşaktır aynı aileye ait. Sitgeans için popüler bir özel gün gecesidir ve çevredeki Garraf bölgesinden gelen ürünlerle yapılan lezzetli bir locavore menüsü sunar. Tavuk kroketlerini kaçırmayın; kuru erik soslu biftek tartarı ve kemikli serbest dolaşan tavuk da lezzetlidir. (15 Euro’dan 24 Euro’ya kadar olan mezeler.)

Sahiller

Sitges, her biri kendi kişiliğine sahip 17 kumsala sahiptir.

Platja de la Fragata, voleybol ağları ve kürek kiralayabileceğiniz veya yelken dersi alabileceğiniz bir deniz kulübü ile spor severler için popülerdir.

Platja de la Ribera, Sitges’in en uzun plajlarından biridir ve küçük çocukları ve gençleri olan karma bir aile kalabalığını kendine çeker; Mevcut tesisler arasında banyolar, duşlar, bir restoran ve şemsiye ve şezlong kiralama yer almaktadır.

Sabahın erken saatlerinde, şehrin en uzun plajı olan Platja de la Ribera’da egzersizler. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll
Sant Sebastià plajında sandalye ve şemsiye kiralanabilir. Kredi… The New York Times için Maria Contreras Coll

Platja de la Bassa Rotonda, en popüler gay plajı ve Sitges’in en işlek plajlarından biridir; olanaklar arasında banyolar, duşlar ve şezlong ve şemsiye kiralama yer almaktadır.

Platja de Sant Sebastiá, duşları, plaj barı, şemsiye ve kiralık şezlongları olan popüler bir aile plajıdır.


Platja dels Balmins, şehrin ana çıplaklar plajıdır ve Platja de Sant Sebastiá’nın hemen kuzeyinde bulunur; tesisler arasında banyolar, duşlar, bir restoran, plaj barları, şemsiye ve şezlong kiralama yer almaktadır.


Değişen Bir Dünya için 52 Yer

2022 listesi, dünya çapında gezginlerin çözümün bir parçası olabileceği yerleri vurgular.


New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın Değişen Bir Dünya için 52 Yer 2022 için.
-
 
Üst