Londra’da herhangi bir yerde yürüyorsanız ve Elijah Quashie, diğer adıyla The Chicken Connoisseur’u görüyorsanız, telaşa kapılma dürtüsüne karşı koyarsanız size minnettar olacaktır. “Tavuk adam!” diye bağırmayın. ya da cep telefonunuza bir arkadaşınıza bir doğum günü kutlama mesajı kaydetmesini isteyin. Yorumlarınız veya sorularınız varsa, lütfen bunları en az olarak saklayın.
Geçenlerde bir öğleden sonra Nike şort ve tişört giymiş ve görsel markalarından biri olan mükemmel bir chomper seti sergileyerek “İnsanlar bana dikkat çekiyor, bundan pek hoşlanmıyorum” dedi. “Anonimliğin bir ayrıcalık olduğunu ve kaybettiğim bir ayrıcalık olduğunu görmeye geldim.”
Bu, Bay Quashie’nin YouTube programı “The Pengest Munch”ın viral hale geldiği ve Kuzey Londra’dan melek görünümlü bir delikanlıyı 870.000 abonesiyle ulusal bir ünlüye ve kısaca BBC 4’te bir yan diziye dönüştürdüğü 2016’dan beri geçerlidir. Bir kameramandan biraz daha fazlası, bir mikrofon ve güçlü bir iştahla donanmış olarak, okul çocukları, gece partileri ve ani kalori artışlarından etkilenmeyen herkes için ucuza kızarmış tavuk satan paket servis restoranların incelemelerini yayınlamaya başladı.
Ama dükkanlar bugünlerde o kadar ucuz değil. Bu gözden geçirme işinin daha yeni bir mesleki tehlikesi, neredeyse aşırı hevesli hayranlar kadar sinir bozucu, enflasyondur. Gösterisine başladığından beri, pandeminin başlangıcında büyük bir sıçrama ile fiyatlar kabaca iki katına çıktı. Bay Quashie’nin her inceleme için tercih ettiği kombinasyon – patates kızartması, dört kanat, bir tavuk burgeri ve bir soda – eskiden yaklaşık 2,5 pound ya da kabaca 3 dolara mal oluyordu. Aynı yemek şimdi 5 ya da 6 sterlin ve bazen daha fazla.
Birkaç ay önce Batı Londra’daki Ladbroke Grove’daki Chicken Cottage dükkânıyla ilgili incelemesini bitirirken, “Fiyatlar çılgın,” dedi. “Dört kanat ve patates kızartması, £4. Pervasız. Ama bunlar yaşadığımız zamanlar.”
Bir piyasa istihbarat ajansı olan Mintel’e göre, mağazalar geçen yıl 2,3 milyar dolar gelir elde etse de, profesyonel eleştirmenler onları uzun süredir görmezden geldi ve hatta Google’da müşteri tarafından oluşturulan incelemeler bile nadirdi. Yedi yıl önce, Bay Quashie, gömlekli ve kravatlı, kızarmış kanatları zeka ve ayrıntılara dikkat ederek değerlendirmek için olağanüstü bir hava atışı, 5 sterlinlik kelime ve yerel yerel dili – örneğin “pengest” en iyi anlamına gelir – kullandığında değişti. genellikle prix fixe menüleri için ayrılmıştır. YouTube izleyicileri için videolar yapmak artık geçimini böyle sağlıyor.
Bay Quashie, pandeminin başlangıcında büyük bir sıçrama ile, şovuna başladığından beri fiyatların kabaca iki katına çıktığını söyledi. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Bugün, Bay Quashie’nin olumlu bir incelemesi, yeni gelenleri bir dükkana çekecek, sahibini memnun edecek ve yerlileri çileden çıkaracak.
Barbican’da Food Hut Pizza & Chicken’ı değerlendirirken, ön taraftaki bir tabelada fiyatların üzerine bürokrasi parçaları yapıştırıldığını gördü, bu yüzden her bir öğenin ne kadara mal olduğunu öğrenmek için girmeniz gerekti. (Bu, beşin mükemmel olduğu derecelendirme sisteminden birkaç ondalık noktayı traş etti.) Şimdi, olumlu değerlendirmeleri, genellikle, kasa sahibinin veya kasadaki kişinin direnmesi anlamına gelebilecek olan “patron”a bir yalvarışla bitiriyor. vurgun yapma dürtüsü.
Hayes’teki Dawley Chicken’daki kanatları övdükten sonra, “Patron, lütfen, yerliler için,” dedi, “fiyatları sakin tutun.”
Geçenlerde bir öğleden sonra, yaşadığı yerden çok uzak olmayan Tottenham’daki Chicken Valley’deki birkaç masadan birinde bir röportaj için oturdu ve burayı neden hiç gözden geçirmediğini açıkladı.
Patates kızartmasının üzerine tuz ve karabiber serperek, “Burada bir tane yaparsam, sular altında kalacak ve fiyatlar yükselecek” dedi. “Yerlimi bundan korumam gerekiyor.”
Bay Quashie, evinin yakınındaki Tottenham’daki Chicken Valley’i neden hiç incelemediğini açıkladı. “Burada bir tane yaparsam, sular altında kalacak ve fiyatlar artacak” dedi. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Ganalı göçmenlerin oğlu Bay Quashie komik, kendini beğenmiş ve yaşı dışında pek çok konuda geniş görüşlü biri. (“Söylememeyi tercih ederim.”) Bu çok açık: Yaşından çok daha genç görünüyor, bu da bir tavuk dükkanı çalışanının bir adamın neden bir kamerayla onu takip ettiğini sorduğunda bir avantaj.
“Bunun bir okul projesi için olduğunu söylüyorum” diye açıkladı.
Bay Quashie bir tavuk dükkanı müdürüyle fiyatları hiç tartışmadı. Sadece menülerde gördüklerini ve haberlerde duyduklarını biliyor. Çarşamba günü, Ulusal İstatistik Ofisi, enflasyonun yüzde 10,1 ile 40 yılın en yüksek seviyesine yükseldiğini duyurdu; bu rakam, Birleşik Krallık genelinde 150 yerde yaklaşık 700 mal ve hizmetten oluşan bir sepetten elde edildi.
Gıda fiyatları, sıçramanın büyük bir parçasıydı. Ancak kümes hayvanı fiyatlarının yüzde 16’dan fazla artması da dahil olmak üzere hükümetten gelen korkunç istatistikleri okumak bir şey. Mükemmel bir şekilde kızarmış kanatlardan oluşan bir kutuya her girdiğinizde sıkıştığınızı hissetmek başka bir şey. Bay Quashie için enflasyon hem acı verici hem de lezzetli.
Bay Quashie, Mart 2020’de başlayan ve iki yıldan biraz daha uzun bir süre sonra sona eren bir dizi koronavirüs karantinası sırasında yaya trafiği yavaşladığında, hemen hemen her mağazanın açıkları kapatmak için fiyatları artırdığını söyledi. Dışarıda yemek yemeye cesareti olan müşterilerin, diğer herkesi telafi etmek için oyulmaya başladığı görülüyordu.
İçgüdü ona, yaşam maliyetiyle ilgili tüm bu konuşmanın, mal sahiplerinin daha fazla para kazanması için bir bahane olduğunu söylüyor.
Durgunluk ve genel olarak enflasyonla ilgili bir iki manşet çıkarsa, ben buradayım, yerel patron fırsat bulup ‘Evet adamım enflasyon adamım’ deme fırsatını yakalayacak” dedi. “Geçen hafta 4 sterlin olduğunu biliyorum. Şimdi 5,20 sterlin. Bana bağlı değil. Bence bunlardan çok var.”
Bay Quashie, bir internet araştırmasının Doğu Londra’da arkadaşlarıyla birlikte düşündükleri bir tavuk dükkanı için tek bir inceleme olmadığını ortaya çıkardıktan sonra gösterisine başladı. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Bay Quashie, o ve bazı arkadaşları Doğu Londra’da bir mahallede nerede yemek yeneceklerini bulmaya çalışırken dolaştıktan sonra “Pengest Munch”ı tasarladı. Bir internet araştırması, yaklaştıkları bir tavuk dükkanı için tek bir inceleme olmadığını ortaya çıkardı. Üst düzey İtalyan eklemleri ve diğer tüm mutfaklar için yüzlerce inceleme vardı.
“Sonra televizyonda ‘Usta Aşçı’yı izliyordum ve birçok insanın bu programı izlediğini fark ettim, ancak çoğu insanın yemediği yiyecekleri gözden geçiriyorlar” dedi. Aşçılık eğitimi eksikliği onu duraklatmadı. Diğer kılıkların yanı sıra savcı, havayolu pilotu ve doktor kılığında gerçek hayattaki bir dolandırıcı hakkında bir Steven Spielberg sineması olan “Catch Me If You Can”ı izlemişti. Ders: Nasıl taklit edeceğinizi biliyorsanız, kimlik bilgileri gereksizdir.
“Boş günlerde, sözlük ve eş anlamlılar sözlüğü okumaya başladım,” dedi, “çünkü iyi bir kelime dağarcığım varsa, hakkında çok fazla şey bilmediğim şeyleri biliyormuş gibi gösterebilirim. ”
İlk birkaç bölüm, platformla daha önce hiç deneyimi olmayan Bay Quashie’yi hayrete düşüren bir sayı olan yaklaşık 600 görüntüleme aldı. Ardından, Aralık 2016’da bir arkadaş Reddit forumuna 6. bölümü “Takım elbiseli çocuk ve eğitmenler Londra’da tavuk dükkanlarını inceliyor” başlığıyla yayınladı. Bir gün sonra, görüntü 300.000 kez görüntülendi ve bundan birkaç gün sonra bir milyondan fazla görüntülendi.
Yorumlar bölümünde bir hayran, “İnsanın halka hizmet için bir şövalyeye ihtiyacı var” yazdı.
İzleyiciler eski bölümleri izlemeye başladı ve Finsbury Park’taki Eden’s Cottage’daki kanatların mükemmel bir puan aldığını keşfetti.
Bay Quashie, izleyicilere saygıyla, “İnsanın o kanadı kızartmadan önce ekmek şekli, işini biliyor” dedi.
Eden’s kısa süre sonra o kadar meşguldü ki Daily Mail, yeni müşterilerin akını ve ilham verdikleri tepki hakkında bir haber yayınladı: “Düzenliler öfkeli çünkü yenilikçiler en sevdikleri paket servisi Chicken Connoisseur YouTuber’ın övmesinin ardından devraldı,” başlığını okudu.
Bay Quashie, neredeyse görünmez olan her yerde bulunan bir restoran kategorisinin halka açık yüzü oldu.
Yemek web sitesi Eater London’dan James Hansen, “Londra’nın yemek kültürünün bu yüksek hacimli parçasının diğerleri kadar ciddiye alınması gerektiğini gösterdi” dedi.
Bay Quashie, ara sıra mağaza çalışanları tarafından tanınır ve daha sonra bonus kanatlar gibi ekstralarla tercih edildiğinde hafifçe sinirlenir. Herhangi bir müşteriyle aynı deneyime sahip olmak için anonimliği tercih ediyor.
Londra’nın kuzeybatısındaki Neasden’deki QFC birkaç hafta önce bir “Pengest” ziyareti yaptığında, tezgahın arkasında çalışan Kavethan Pathmakanthan cehaletini dile getirdi.
“Çünkü ben içe dönük biriyim,” dedi telefonda.
Sahibinin oğlu olan Bay Pathmakanthan, birkaç gün sonra bölümü izlediğinde yıpratıcı bir incelemeye hazırlandı. Bunun nedeni, Bay Quashie’nin bir arkadaşının, QFC’deki yemeğin önce onu kızardığını söylemesiyle açılmasıdır. Bu bir şaka olsun ya da olmasın, Bay Quashie yılmadı. Dükkana genel olarak olumlu bir eleştiri verdi.
“Şaşırtıcı bir görüntü 3.7,” dedi. “Yapılması gereken işler var, ama şu anki haliyle oldukça sakin.”
“Rahatladım,” dedi Bay Pathmakantham, “ve sonra çok mutlu oldum.”
Perakende danışmanlık şirketi Local Veri Company, Birleşik Krallık’ta 3.727 tavuk dükkanı bulunduğunu ve bunların yarısından fazlasının bağımsız olarak işletildiğini söylüyor. Bu dükkanlar Amerikan köklerine başını sallama eğilimindedir. Restoran isimleri Miami Fried Chicken, Dallas Chicken ve KFC’de bir düzine kadar varyasyon içerir.
Bu mağazaların çoğalması, hem diyet uzmanlarını hem de politikacıları endişelendirdi. 2017’de Londra Belediye Başkanı Sadiq Khan, bir okula 400 metre mesafede herhangi bir fast food restoranının açılmasını yasakladığını duyurdu.
Bay Quashie, Londra’nın 32 ilçesindeki tavuk dükkanlarını incelediğini söyledi. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Bay Quashie, coğrafi olarak yayılmak için ek, kendi kendine empoze edilen bir dikte ile arkadaşlarının tavsiyelerine göre dükkanlar seçiyor. Şehrin 32 ilçesinde inceleme yaptı. “The Pengest Munch”ın bölümlerini izlemek, Londra’nın uzak bölgelerini görmenin yerleşik bir yolu olarak ikiye katlanıyor.
Her inceleme, giydiği spor ayakkabıların hızlı bir gösterimi olan “krep kontrolü” dediği şeyle başlar. (Koleksiyonunu şu anda yaklaşık 370 çift tutuyor.) Ardından, “yiyeceklerin ne söylediğini görmek için” dükkana gidiyor.
Bay Quashie’nin paleti, ekmek, baharatlar, dokular, çörek kızartma yöntemleri ve çeşnilerin üzerine serpilme biçimindeki ince farklara karşı canlıdır. Daha önce çok sevdiği bir kanatta çikolata notaları bulmuştu. Küçük, kuru veya tatsız teklifleri rutin olarak “ölü” olarak kınar, bir kanat korkunçtan öte değilse, bu durumda “pis” olarak kabul edilirse, tercihini reddetmektedir. İltifatlar “sakin” ile başlar, “bless” ve “sertifikalı”ya kadar yükselir ve “piff” ve “peng” ile zirve yapar.
Mağazalar, çoğu tatsız olan sürprizler sunar. Kanatlarında kızarmış tüyler ve patates kızartmasında mavi kağıt havlu izleri buldu.
Ve şimdi, o yüksek fiyatlar var, bu günlerde sürpriz olmaktan çok sürekli bir baş ağrısı var. Chicken Valley’deki röportaj sırasında, kasada durdu ve her zamanki kanat, patates kızartması, soda ve tavuk burgerinden oluşan siparişini saydı.
“Bir zamanlar bu, 2,50 sterline mal olurdu” dedi. “Şimdi 4,69 £. Ve bunun bir daha geri döneceğini sanmıyorum.”
-
Geçenlerde bir öğleden sonra Nike şort ve tişört giymiş ve görsel markalarından biri olan mükemmel bir chomper seti sergileyerek “İnsanlar bana dikkat çekiyor, bundan pek hoşlanmıyorum” dedi. “Anonimliğin bir ayrıcalık olduğunu ve kaybettiğim bir ayrıcalık olduğunu görmeye geldim.”
Bu, Bay Quashie’nin YouTube programı “The Pengest Munch”ın viral hale geldiği ve Kuzey Londra’dan melek görünümlü bir delikanlıyı 870.000 abonesiyle ulusal bir ünlüye ve kısaca BBC 4’te bir yan diziye dönüştürdüğü 2016’dan beri geçerlidir. Bir kameramandan biraz daha fazlası, bir mikrofon ve güçlü bir iştahla donanmış olarak, okul çocukları, gece partileri ve ani kalori artışlarından etkilenmeyen herkes için ucuza kızarmış tavuk satan paket servis restoranların incelemelerini yayınlamaya başladı.
Ama dükkanlar bugünlerde o kadar ucuz değil. Bu gözden geçirme işinin daha yeni bir mesleki tehlikesi, neredeyse aşırı hevesli hayranlar kadar sinir bozucu, enflasyondur. Gösterisine başladığından beri, pandeminin başlangıcında büyük bir sıçrama ile fiyatlar kabaca iki katına çıktı. Bay Quashie’nin her inceleme için tercih ettiği kombinasyon – patates kızartması, dört kanat, bir tavuk burgeri ve bir soda – eskiden yaklaşık 2,5 pound ya da kabaca 3 dolara mal oluyordu. Aynı yemek şimdi 5 ya da 6 sterlin ve bazen daha fazla.
Birkaç ay önce Batı Londra’daki Ladbroke Grove’daki Chicken Cottage dükkânıyla ilgili incelemesini bitirirken, “Fiyatlar çılgın,” dedi. “Dört kanat ve patates kızartması, £4. Pervasız. Ama bunlar yaşadığımız zamanlar.”
Bir piyasa istihbarat ajansı olan Mintel’e göre, mağazalar geçen yıl 2,3 milyar dolar gelir elde etse de, profesyonel eleştirmenler onları uzun süredir görmezden geldi ve hatta Google’da müşteri tarafından oluşturulan incelemeler bile nadirdi. Yedi yıl önce, Bay Quashie, gömlekli ve kravatlı, kızarmış kanatları zeka ve ayrıntılara dikkat ederek değerlendirmek için olağanüstü bir hava atışı, 5 sterlinlik kelime ve yerel yerel dili – örneğin “pengest” en iyi anlamına gelir – kullandığında değişti. genellikle prix fixe menüleri için ayrılmıştır. YouTube izleyicileri için videolar yapmak artık geçimini böyle sağlıyor.
Bay Quashie, pandeminin başlangıcında büyük bir sıçrama ile, şovuna başladığından beri fiyatların kabaca iki katına çıktığını söyledi. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Bugün, Bay Quashie’nin olumlu bir incelemesi, yeni gelenleri bir dükkana çekecek, sahibini memnun edecek ve yerlileri çileden çıkaracak.
Barbican’da Food Hut Pizza & Chicken’ı değerlendirirken, ön taraftaki bir tabelada fiyatların üzerine bürokrasi parçaları yapıştırıldığını gördü, bu yüzden her bir öğenin ne kadara mal olduğunu öğrenmek için girmeniz gerekti. (Bu, beşin mükemmel olduğu derecelendirme sisteminden birkaç ondalık noktayı traş etti.) Şimdi, olumlu değerlendirmeleri, genellikle, kasa sahibinin veya kasadaki kişinin direnmesi anlamına gelebilecek olan “patron”a bir yalvarışla bitiriyor. vurgun yapma dürtüsü.
Hayes’teki Dawley Chicken’daki kanatları övdükten sonra, “Patron, lütfen, yerliler için,” dedi, “fiyatları sakin tutun.”
Geçenlerde bir öğleden sonra, yaşadığı yerden çok uzak olmayan Tottenham’daki Chicken Valley’deki birkaç masadan birinde bir röportaj için oturdu ve burayı neden hiç gözden geçirmediğini açıkladı.
Patates kızartmasının üzerine tuz ve karabiber serperek, “Burada bir tane yaparsam, sular altında kalacak ve fiyatlar yükselecek” dedi. “Yerlimi bundan korumam gerekiyor.”
Bay Quashie, evinin yakınındaki Tottenham’daki Chicken Valley’i neden hiç incelemediğini açıkladı. “Burada bir tane yaparsam, sular altında kalacak ve fiyatlar artacak” dedi. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Ganalı göçmenlerin oğlu Bay Quashie komik, kendini beğenmiş ve yaşı dışında pek çok konuda geniş görüşlü biri. (“Söylememeyi tercih ederim.”) Bu çok açık: Yaşından çok daha genç görünüyor, bu da bir tavuk dükkanı çalışanının bir adamın neden bir kamerayla onu takip ettiğini sorduğunda bir avantaj.
“Bunun bir okul projesi için olduğunu söylüyorum” diye açıkladı.
Bay Quashie bir tavuk dükkanı müdürüyle fiyatları hiç tartışmadı. Sadece menülerde gördüklerini ve haberlerde duyduklarını biliyor. Çarşamba günü, Ulusal İstatistik Ofisi, enflasyonun yüzde 10,1 ile 40 yılın en yüksek seviyesine yükseldiğini duyurdu; bu rakam, Birleşik Krallık genelinde 150 yerde yaklaşık 700 mal ve hizmetten oluşan bir sepetten elde edildi.
Gıda fiyatları, sıçramanın büyük bir parçasıydı. Ancak kümes hayvanı fiyatlarının yüzde 16’dan fazla artması da dahil olmak üzere hükümetten gelen korkunç istatistikleri okumak bir şey. Mükemmel bir şekilde kızarmış kanatlardan oluşan bir kutuya her girdiğinizde sıkıştığınızı hissetmek başka bir şey. Bay Quashie için enflasyon hem acı verici hem de lezzetli.
Bay Quashie, Mart 2020’de başlayan ve iki yıldan biraz daha uzun bir süre sonra sona eren bir dizi koronavirüs karantinası sırasında yaya trafiği yavaşladığında, hemen hemen her mağazanın açıkları kapatmak için fiyatları artırdığını söyledi. Dışarıda yemek yemeye cesareti olan müşterilerin, diğer herkesi telafi etmek için oyulmaya başladığı görülüyordu.
İçgüdü ona, yaşam maliyetiyle ilgili tüm bu konuşmanın, mal sahiplerinin daha fazla para kazanması için bir bahane olduğunu söylüyor.
Durgunluk ve genel olarak enflasyonla ilgili bir iki manşet çıkarsa, ben buradayım, yerel patron fırsat bulup ‘Evet adamım enflasyon adamım’ deme fırsatını yakalayacak” dedi. “Geçen hafta 4 sterlin olduğunu biliyorum. Şimdi 5,20 sterlin. Bana bağlı değil. Bence bunlardan çok var.”
Bay Quashie, bir internet araştırmasının Doğu Londra’da arkadaşlarıyla birlikte düşündükleri bir tavuk dükkanı için tek bir inceleme olmadığını ortaya çıkardıktan sonra gösterisine başladı. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Bay Quashie, o ve bazı arkadaşları Doğu Londra’da bir mahallede nerede yemek yeneceklerini bulmaya çalışırken dolaştıktan sonra “Pengest Munch”ı tasarladı. Bir internet araştırması, yaklaştıkları bir tavuk dükkanı için tek bir inceleme olmadığını ortaya çıkardı. Üst düzey İtalyan eklemleri ve diğer tüm mutfaklar için yüzlerce inceleme vardı.
“Sonra televizyonda ‘Usta Aşçı’yı izliyordum ve birçok insanın bu programı izlediğini fark ettim, ancak çoğu insanın yemediği yiyecekleri gözden geçiriyorlar” dedi. Aşçılık eğitimi eksikliği onu duraklatmadı. Diğer kılıkların yanı sıra savcı, havayolu pilotu ve doktor kılığında gerçek hayattaki bir dolandırıcı hakkında bir Steven Spielberg sineması olan “Catch Me If You Can”ı izlemişti. Ders: Nasıl taklit edeceğinizi biliyorsanız, kimlik bilgileri gereksizdir.
“Boş günlerde, sözlük ve eş anlamlılar sözlüğü okumaya başladım,” dedi, “çünkü iyi bir kelime dağarcığım varsa, hakkında çok fazla şey bilmediğim şeyleri biliyormuş gibi gösterebilirim. ”
İlk birkaç bölüm, platformla daha önce hiç deneyimi olmayan Bay Quashie’yi hayrete düşüren bir sayı olan yaklaşık 600 görüntüleme aldı. Ardından, Aralık 2016’da bir arkadaş Reddit forumuna 6. bölümü “Takım elbiseli çocuk ve eğitmenler Londra’da tavuk dükkanlarını inceliyor” başlığıyla yayınladı. Bir gün sonra, görüntü 300.000 kez görüntülendi ve bundan birkaç gün sonra bir milyondan fazla görüntülendi.
Yorumlar bölümünde bir hayran, “İnsanın halka hizmet için bir şövalyeye ihtiyacı var” yazdı.
İzleyiciler eski bölümleri izlemeye başladı ve Finsbury Park’taki Eden’s Cottage’daki kanatların mükemmel bir puan aldığını keşfetti.
Bay Quashie, izleyicilere saygıyla, “İnsanın o kanadı kızartmadan önce ekmek şekli, işini biliyor” dedi.
Eden’s kısa süre sonra o kadar meşguldü ki Daily Mail, yeni müşterilerin akını ve ilham verdikleri tepki hakkında bir haber yayınladı: “Düzenliler öfkeli çünkü yenilikçiler en sevdikleri paket servisi Chicken Connoisseur YouTuber’ın övmesinin ardından devraldı,” başlığını okudu.
Bay Quashie, neredeyse görünmez olan her yerde bulunan bir restoran kategorisinin halka açık yüzü oldu.
Yemek web sitesi Eater London’dan James Hansen, “Londra’nın yemek kültürünün bu yüksek hacimli parçasının diğerleri kadar ciddiye alınması gerektiğini gösterdi” dedi.
Bay Quashie, ara sıra mağaza çalışanları tarafından tanınır ve daha sonra bonus kanatlar gibi ekstralarla tercih edildiğinde hafifçe sinirlenir. Herhangi bir müşteriyle aynı deneyime sahip olmak için anonimliği tercih ediyor.
Londra’nın kuzeybatısındaki Neasden’deki QFC birkaç hafta önce bir “Pengest” ziyareti yaptığında, tezgahın arkasında çalışan Kavethan Pathmakanthan cehaletini dile getirdi.
“Çünkü ben içe dönük biriyim,” dedi telefonda.
Sahibinin oğlu olan Bay Pathmakanthan, birkaç gün sonra bölümü izlediğinde yıpratıcı bir incelemeye hazırlandı. Bunun nedeni, Bay Quashie’nin bir arkadaşının, QFC’deki yemeğin önce onu kızardığını söylemesiyle açılmasıdır. Bu bir şaka olsun ya da olmasın, Bay Quashie yılmadı. Dükkana genel olarak olumlu bir eleştiri verdi.
“Şaşırtıcı bir görüntü 3.7,” dedi. “Yapılması gereken işler var, ama şu anki haliyle oldukça sakin.”
“Rahatladım,” dedi Bay Pathmakantham, “ve sonra çok mutlu oldum.”
Perakende danışmanlık şirketi Local Veri Company, Birleşik Krallık’ta 3.727 tavuk dükkanı bulunduğunu ve bunların yarısından fazlasının bağımsız olarak işletildiğini söylüyor. Bu dükkanlar Amerikan köklerine başını sallama eğilimindedir. Restoran isimleri Miami Fried Chicken, Dallas Chicken ve KFC’de bir düzine kadar varyasyon içerir.
Bu mağazaların çoğalması, hem diyet uzmanlarını hem de politikacıları endişelendirdi. 2017’de Londra Belediye Başkanı Sadiq Khan, bir okula 400 metre mesafede herhangi bir fast food restoranının açılmasını yasakladığını duyurdu.
Bay Quashie, Londra’nın 32 ilçesindeki tavuk dükkanlarını incelediğini söyledi. Kredi… New York Times için Tom Jamieson
Bay Quashie, coğrafi olarak yayılmak için ek, kendi kendine empoze edilen bir dikte ile arkadaşlarının tavsiyelerine göre dükkanlar seçiyor. Şehrin 32 ilçesinde inceleme yaptı. “The Pengest Munch”ın bölümlerini izlemek, Londra’nın uzak bölgelerini görmenin yerleşik bir yolu olarak ikiye katlanıyor.
Her inceleme, giydiği spor ayakkabıların hızlı bir gösterimi olan “krep kontrolü” dediği şeyle başlar. (Koleksiyonunu şu anda yaklaşık 370 çift tutuyor.) Ardından, “yiyeceklerin ne söylediğini görmek için” dükkana gidiyor.
Bay Quashie’nin paleti, ekmek, baharatlar, dokular, çörek kızartma yöntemleri ve çeşnilerin üzerine serpilme biçimindeki ince farklara karşı canlıdır. Daha önce çok sevdiği bir kanatta çikolata notaları bulmuştu. Küçük, kuru veya tatsız teklifleri rutin olarak “ölü” olarak kınar, bir kanat korkunçtan öte değilse, bu durumda “pis” olarak kabul edilirse, tercihini reddetmektedir. İltifatlar “sakin” ile başlar, “bless” ve “sertifikalı”ya kadar yükselir ve “piff” ve “peng” ile zirve yapar.
Mağazalar, çoğu tatsız olan sürprizler sunar. Kanatlarında kızarmış tüyler ve patates kızartmasında mavi kağıt havlu izleri buldu.
Ve şimdi, o yüksek fiyatlar var, bu günlerde sürpriz olmaktan çok sürekli bir baş ağrısı var. Chicken Valley’deki röportaj sırasında, kasada durdu ve her zamanki kanat, patates kızartması, soda ve tavuk burgerinden oluşan siparişini saydı.
“Bir zamanlar bu, 2,50 sterline mal olurdu” dedi. “Şimdi 4,69 £. Ve bunun bir daha geri döneceğini sanmıyorum.”
-