Floransa’dan Trenle 3 Güz Günü Gezisi

urfali

Global Mod
Global Mod
Toskana’da sonbahar, güneşte altın rengine dönen asmaların mevsimidir. Toprağın ve asmanın meyvelerini beslemenin zamanı geldi. Restoranlar, taze porcini mantarlarının tanıtımını yapan el yazısıyla yazılmış tabelalar asıyor ve küçük kasabalarda yerel yemek ve tarihi kutlayan sagralar, festivaller düzenleniyor.

Son birkaç yıldır Floransa’da yaşarken, her biri birer başkent, her biri farklı karakter, azizler, halk gelenekleri ve geleneklere sahip 10 eyalete bölünmüş Toskana bölgesinde kısa yerel tren gezileri yapmaktan keyif aldım. mutfak spesiyaliteleri.

San Miniato kasabasındaki tren istasyonu, Floransa’dan başka bir günlük gezi. Kredi… The New York Times için Dario Garofalo

İşte sizi üç şehre götürecek bölgesel trenlerde üç günlük geziler. Tüm trenler, şehrin tam merkezinde bulunan büyük Floransa merkez tren istasyonu Santa Maria Novella’dan kalkmaktadır. Biletlerinizi önceden satın alın — Trainline kullanıyorum ya da istasyondaki İngilizce talimatları sunan makinelerden bilet satın alabilirsiniz. Trenlerin kendileri nispeten yavaş hareket eder, AV veya Alta Velocità’nın (yüksek hızlı) trenlerinin hemen yanından geçtiği küçük istasyonlarda dururlar. Bazıları modern üç vagonlu banliyö trenleri olabilir; diğerleri size yıllar önce binmiş olabileceğiniz, atanmış koltuk numaraları ve açılabilen pencereleri olmayan Avrupa trenlerini hatırlatacak.

Floransa’nın yaklaşık 45 mil kuzeydoğusunda, Marradi’deki 18. yüzyıldan kalma Teatro degli Animosi. Kredi… The New York Times için Dario Garofalo

Marradi

Ekim ayının pazar günleri, Toskana’nın Marradi kasabası, yemek tezgahları, müzik ve kavrulmuş kestane kokusuyla kestane şenliklerine ev sahipliği yapar. Ancak haftanın herhangi bir gününü ziyaret etmek sizi kestane mevsimine çekecektir.

Floransa’nın yaklaşık 45 mil kuzeydoğusunda yer alan Marradi, hem Giotto hem de Dante ile bağlantıları olduğunu iddia eden Mugello adlı geniş ve yeşil bir vadidedir. Oradaki tren yolculuğunda (bilgi için aşağıya bakın), zeytinlikleri, selvi ağaçlarını ve tepe kasabalarını geçeceksiniz.

Tren istasyonundan beş dakikalık bir yürüyüşe çıkın, belki bir kestane böreği yemek için duraklayın. Kasabaya nehri geçmeden önce, Maestro di Marradi’nin veya 15. yüzyılın sonunda çalışan anonim bir ressam olan Master of Marradi’nin tablolarını bulacağınız neoklasik, 18. yüzyıldan kalma San Lorenzo kilisesini geçeceksiniz. ve 16’sının başı. Maestro muhtemelen Domenico Ghirlandaio’nun bir öğrencisiydi ve başlangıçta bu resimleri, inancı için işkence gören ve şehit edilen genç bir bakire olan Santa Reparata’ya adanan Marradi Manastırı için yaptı – bazı hikayelerde sadece 11 yaşındaydı – üçüncü yüzyılda. Orta Çağ boyunca, Floransa’nın işveren aziziydi (Duomo, Santa Reparata’ya adanmış bir kilisenin yerini aldı). Marradi’deki San Lorenzo’nun apsisinde onu Madonna’nın sağında bulacaksınız.

Marradi’deki 18. yüzyıldan kalma San Lorenzo kilisesi, 15. yüzyılın sonunda ve 16. yüzyılın başında çalışan anonim bir ressam olan Maestro di Marradi veya Master of Marradi’nin tablolarıyla süslenmiştir. Kredi… The New York Times için Dario Garofalo

Nehri geçtikten sonra kendinizi bulacağınız meydanda bulunan kestane sergisinde kestane ağaçları hakkında bilgiler; sergilenen çok sayıda kestane; mezeden tatlıya kestanenin nasıl kullanılabileceğini gösteren posterler; likörlerden marrons glacés’e kadar ürünler; ve bir kestane ağacının oyulmuş gövdesine yerleştirilmiş bir Doğuş sahnesi de dahil olmak üzere heykeller. Ayrıca sevimli küçük Teatro degli Animosi’nin hemen yanında olacaksınız ve açıksa içeri girmelisiniz; 1792 yılında Dor-Toskana olarak tanımlanan tarzda inşa edilmiştir.


Serginin karşısında, yüzyıllardır Torriani ailesine ait olan ve şimdi bir otel olan bir villa olan Palazzo Torriani var. Bir aile üyesi tarafından yönetilen turlar düzenlenebilir (önceden arayın) ve umumi odalarda 20. yüzyılın başlarından kalma güzel boyalı tavanlar bulunur.

Ardından, şenlik günlerinde genellikle pazar meydanı olarak kullanılan zarif merkezi Piazza delle Scalelle’ye birkaç basamak çıkın ve Marradi’nin çatılarının ve kulelerinin ve şehrin panoramik manzarasını göreceğiniz şehrin zirvesine çıkın. çevreleyen tepeler. Ayrıca şenlik günlerinde muhtemelen kestane kavurma işleminin yapılacağı nehir boyunca inip yürüyebilirsiniz.

Marradi’de Ristorante Vilayet Camino, cadde boyunca nehir manzaralı masalara sahiptir ve sosisli ve porcinili ev yapımı makarna veya siyah trüflü mantı gibi yemekler sunmaktadır. Kredi… The New York Times için Dario Garofalo

Tren istasyonundan yürürken önünden geçtiğiniz restoranda öğle yemeği için bir masa ayırtmak isteyebilirsiniz: Ristorante Vilayet Camino, cadde boyunca masaları olan ve nehre bakan. Sosisli ve porcinili harika ev yapımı makarnayı veya siyah yer mantarlı mantıyı sipariş edin; Kiraz domatesli ızgara kuzu pirzolasını veya büyük bir porcini mantarı kapağıyla doldurulmuş dana filetosunu deneyin. Bir tabak makarna 20 avronun altında, çok çeşitli bir öğle yemeği 40 ila 50 avroya (veya yaklaşık 40 ila 50 dolar) mal olabilir ve mükemmel yerel tatlılar var – ancak bu kestane ikramları için yer tasarrufu yapın.

Marradi ayrıca eve götürmek için kestane ürünleri satan birçok mağaza sunmaktadır. Geçenlerde kestane unu ile yapılmış kurabiyeler, kestane balıyla yapılmış harika bir grappa (brendi) ve büyük bir kavanoz bal ile geri döndüm.

Tren: Floransa’daki Santa Maria Novella’dan Marradi-Palazzuolo sul Senio’ya bir bilet alın. Trenin varış noktası Faenza olacak. Yolculuk yaklaşık bir saat 15 dakika sürer (bilet her yön için 7,30 avroya mal olur).

San Miniato kasabasının etrafındaki tepeler hem beyaz hem de siyah yer mantarı üretir. Kasım ayında bir şenlik, çok değerli beyaz trüf mantarını kutlar. Kredi… The New York Times için Dario Garofalo

San Miniato

Floransa’nın yaklaşık 31 mil batısında, Pisa eyaletine bağlı San Miniato kasabasını, Floransa’da bulunan San Miniato al Monte kilisesi ile karıştırmayın. Kilise kesinlikle görülmeye değer, ancak aynı azizin adını taşıyan kasaba, özellikle yer mantarı ile ilgileniyorsanız, günübirlik bir geziye değer. San Miniato, Santa Reparata gibi, Floransa’da Romalılar tarafından işkence gören ve sonunda kafası kesilen şehit bir azizdi. Başını kaldırdığı ve Arno Nehri boyunca kilisesinin bulunduğu yere gittiği söyleniyor.

San Miniato’ya Floransa’dan batıya, Pisa’ya veya sahile doğru giden bölgesel trenlerden biriyle 40 dakikada ulaşabilirsiniz. Kasım ayının son üç hafta sonu gerçekleşen beyaz trüf şenlik döneminde gelin. Servisler trenle buluşacak ve sizi tepeden tarihi merkeze götürecek; aksi takdirde sizi Piazza del Popolo’ya götürecek bir otobüs veya taksiye binin.

San Miniato çevresindeki tepeler, çok değerli beyaz trüflerin yanı sıra siyah trüfleri de veriyor ve şenlik olmasa bile kasabada dikkatlice tartılıp satılmalarını izleyebilirsiniz. Ancak beyaz trüf mantarı hasadı önemli bir olaydır. Kasabanın trüf mantarı destinasyonu kimliği, 1954’te yakınlarda buldukları dünyanın en büyük trüf mantarı ve köpeği Parigi ile birlikte bir trüf avcısı Arturo Gallerini’nin heykelinde de kutlanır.

San Miniato’nun katedrali 12. yüzyıla tarihleniyor ve cephesinde dekoratif unsur olarak kullanılan Kuzey Afrika’dan gelen gömme seramik plakalarla dikkat çekiyor. Kredi… The New York Times için Dario Garofalo

Piazza del Popolo’da bir turist danışma ofisi var. Oradan, şehre inmek için yokuş yukarı beş ila 10 dakika yürüyün ve kısa süre sonra kendinizi Piazza della Repubblica’da, meydanın çoğunu çevreleyen, 1650’de inşa edilen ilahiyat fakültesinin güzel freskli cephesine hayran kalacaksınız.

Bir merdiven sizi 12. yüzyıla tarihlenen Santa Maria Assunta ve San Genesio Katedrali’ne götürecektir; cephe, dekoratif unsur olarak kullanılan Kuzey Afrika’dan gelen gömme seramik plakalar için dikkat çekicidir (orijinaller katedral müzesindedir). Güzel bir çan kulesi var, Torre di Matilde, adı efsaneye göre yakınlarda doğmuş olan Orta Çağ’dan güçlü bir Toskana kontesinden geliyor. Bir de trajedi var. İkinci Dünya Savaşı sırasında, 22 Temmuz 1944’te Almanlar, yerel halkı kiliseye topladılar, kiliseye daha sonra ABD Ordusu bombardımanından gelen bir top mermisi isabet etti ve 55 kişi öldü. Bu olay, Paolo ve Vittorio Taviani’nin 1982 tarihli “The Night of the Shooting Stars” filminde kullanıldı.


Yakınlardaki Palazzo Communale’de veya katedrale yakın belediye binasında, Loreto Madonna’sına adanmış küçük bir şapel olan Loretino Oratory bulunur ve bu şapel, aslen 15. yüzyılın başından itibaren çok saygı duyulan bir haç içerir. Hitabetteki 16. yüzyıldan kalma ahşap sunak, San Miniato’nun şehadet sahnesini içerir ve duvarlarda İsa’nın hayatından sahnelerle birlikte harika erken Rönesans freskleri vardır; tavanda, David, klasik sybillerden biri ve Dört Evangelist eşliğinde Goliath’ın kafasını tutarak aşağı bakıyor.

Katedralden yokuş yukarı çıkarsanız, hızlı bir şekilde (nefes nefese de olsa) kendinizi Rocca di Federico II’de veya Frederick’s Tower’da bulacaksınız. Bu yeniden inşa edilmiş bir yapıdır – Kutsal Roma İmparatoru için 1220 civarında inşa edilen orijinal, II. Dünya Savaşı sırasında yıkılmıştır. Ekili alanların, selvi ağaçlarının ve tepe kasabalarının harika manzarasını görmek için kuleye tırmanmak için tıslayabilirsiniz.

Bütün bunlar iştahınızı açmanıza yardımcı olacaktır. Trüf şenlik zamanı boyunca her yerde tezgahlar ve lezzetler bulacaksınız, ancak kasaba aynı zamanda yerel yemekler sunan restoranlarla dolu, bazıları kuleden gördüğünüz aynı tepe manzaralarından yararlanıyor. Ana caddedeki kasap Sergio Falaschi, satın alıp eve götürmek için ev yapımı salam sunuyor; arkada bir restoran, tepelere bakan muhteşem bir açık terasa sahiptir. Essenza ayrıca terasta bazı masalara sahiptir ve tüm gün şarap ve atıştırmalıklar ile eksiksiz bir menü sunmaktadır.

Tren: San Miniato-Fucecchio’ya bir bilet alın. Empoli’de size değişiklikli bir rota önerilebilir, bu zor olmayacak, ancak Pisa, La Spezia veya Livorno’ya giden birçok direkt tren de var. Biletler tek yön 6 avroya mal oluyor. Trüf şenlik döneminde seyahat ediyorsanız, ilçeye servisler olacaktır; Festival dışı bir günde oradaysanız, her yarım saatte bir istasyonun dışından kalkan 320 numaralı otobüse binebilirsiniz.

12. yüzyıldan beri tekstil üretimiyle tanınan Prato, kendi Toskana eyaletinin başkentidir. Kredi… The New York Times için Dario Garofalo

Prato

Kestane ve yer mantarından sonra tatlı için Floransa’nın yaklaşık 16 mil kuzeybatısındaki Prato’ya gidiyorsunuz. Prato, kendi Toskana eyaletinin başkentidir; 12. yüzyıldan beri tekstil için önemli bir sanayi kenti ve bir tekstil müzesi var. Ama aynı zamanda dünya standartlarında Rönesans başyapıtlarını görme ve ünlü Prato cantucci kurabiyelerinin (yemek sonunda tatlı vin santo’ya bastığınız kurabiyeler) tadına bakma şansına da sahip olacaksınız. Prato aynı zamanda İtalya’nın Çinli nüfusu için bir merkezdir ve Çin yemekleri sunan çok sayıda restoran bulunmaktadır.

Floransa’dan Prato Porta al Serraglio’ya sık giden trenlerden birine binin ve 12. yüzyıldan kalma Romanesk Santo Stefano Katedrali’ne kısa bir mesafe yürüyün. Çizgili, yeşil-mermer cephe, kilisenin dış cephesindeki anıtsal minber ile birlikte 15. yüzyılda eklendi, 1428’den itibaren Michelozzo ve Donatello tarafından inşa edildi ve dekore edildi. Rahip, kürsüden halka Prato’nun en büyük hazine: Meryem Ana’nın Kutsal Kemeri veya Kuşağı. Mary’nin Kemer’i cennete kabulü sırasında St. Thomas’a verdiği söylenir ve onun Prato’ya olan şanlı yolculuğu, Palazzo Pretorio Müzesi’nde görülebilen Bernardo Daddi’nin resimlerinde muhteşem renklerle anlatılır. Kemer’in tarihi üzerine bir multimedya kurulumu.


Ama önce, dış mekan kürsüsünden orijinal oyma Donatello panellerine sahip bir oda bulacağınız katedral müzesine 8 avroluk bir bilet alın (dış paneller reprodüksiyondur). İşte Donatello’nun ışıltılı mozaik arka planlarıyla neşeyle dans eden çocukları.

Aynı bilet sizi, Filippo Lippi’nin Aziz Stephen ve Vaftizci Yahya’nın hayatları üzerine ünlü 15. yüzyıl fresk döngüsünü boyadığı katedralin içindeki şapele götürecektir. Resimler unutulmaz sahneler içeriyor: azizlerin gençliklerindeki, şehitlik ve ölüm sahneleri. John için sanatçı, Herod’un ziyafetinden ve şeffaf elbisesi içinde güzel dans eden Salome’den olağanüstü bir sahne yarattı – yan tarafta, onu ödülüyle, bir tabakta azizin başıyla görüyorsunuz.

Hemen yanındaki güzel şapel, 1430’dan 1450’ye kadar Paolo Uccello tarafından Bakire ve Aziz Stephen’ın hayatından sahnelerle boyanmıştır.

Prato’da görülecek ve yapılacak daha pek çok şey var, hepsi yürüme mesafesindedir. Yerel yemekler sunan restoranlar da var – Prato, örneğin likörle tatlandırılmış bir domuz salamı gibi kendi mortadella versiyonunu yapıyor ve harika yerel şaraplar var. Örneğin Restaurant Le Barrique, öğleden gece yarısına kadar sürekli açık olan müthiş bir şarap barıdır.

Ve katedralden uzakta ana caddede yürürken, 1858’den beri cantucci kurabiyelerinin (biscotti di Prato olarak da adlandırılır) yapıldığı biscotti mağazası Antonio Mattei’de durun. Bademle yapılan orijinal kurabiyeleri satın alabilirsiniz. ve ayrıca fındık veya çikolata gibi çeşitler. Cantucci, tarih, manzara, arka ve yemek açısından çok zengin bu büyüleyici bölgede bulunabilecek çeşitlilik ve karmaşıklığın tatlı bir tadıyla sizi baş başa bırakacak.

Tren: Prato Porta al Serraglio’ya bir bilet satın alın (Prato’daki merkez istasyonun bir durak ötesinde, bu yüzden Porta al Serraglio’yu beklemek için mühlet olun); Her yön 2,70 Euro’ya mal olacak ve hiçbir değişiklik olmadan 20 ila 30 dakika sürecek. Her saat birkaç tren var.


New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın Değişen Bir Dünya için 52 Yer 2022 için.
-
 
Üst