Barbekü ve Erkeklere Dair: Fransa’da Bir Yaz Fırtınası Erkeğin Üstüne Geliyor

urfali

Global Mod
Global Mod
PARİS — Fransa’da “la rentrée”, okula dönüş, tatillerden sonraki normale dönüş, genellikle yenilenen sosyal çatışmaların damgasını vurduğu ay. Ama kimse Fransa’nın mangal için kolları sıvamasını beklemiyordu.

Yeşiller Partisi Milletvekili Sandrine Rousseau’nun 27 Ağustos’ta “Değişmeliyiz” dediği andan beri, barbekü her manşette yer aldı, hararetli TV tartışmalarının konusu ve ulusal kimlikte bir krizin kaynağı oldu. zihniyetimiz, böylece mangalda antrikot yemek artık bir erkeklik sembolü değil.”

L’horreur!

Siyasi yelpazedeki politikacılar – aşırı sağdan Komünist Partiye kadar – patladı. Bayan Rousseau’yu, Fransız kasapların hassas kesikleriyle hazırlanan mermer sığır etine derin Galya bağlılığını reddetmekle, erkekleri aşağılamak ve “yapılarını bozmakla”, cinsiyet savaşlarını hoş yaz toplantılarına yansıtmakla ve genel olarak kasvet yaymakla suçladılar.


“Bu çılgınlığı durdurun!” Gaullist Cumhuriyetçiler partisinden bir milletvekili olan Eric Ciotti, Twitter’da yazdı. Bir diğer parti üyesi Nadine Morano, “Çocuklarımızı her şeyle suçlamak bu kadar yeter!” dedi.


Komünist Parti genel sekreteri Fabien Roussel farklı bir yol izledi: “Et tüketimi, külotunuzda veya külotunuzda değil, cüzdanınızda bulunanların bir işlevidir.”

Europe Écologie-Les Verts partisinin kıdemli üyelerinden Bayan Rousseau, bir röportajda cızırtılı brouhaha karşısında şaşırdığını söyledi. Demek istediği şuydu: “İklim krizini çözmek istiyorsanız et tüketimini azaltmalısınız ve erkeklik et etrafında inşa edildiği sürece bu olmayacak.”

Komünist Parti genel sekreteri Fabien Roussel, Şubat ayında yıllık Paris Tarım Fuarı’nda. Kredi… Bertrand Guay/Agence France-Presse — Getty Images

Kömürü ısıtmak, sosisleri ve kırmızı et dilimlerini bir rafa dizmek ve onları pişirmek için dalgalanan dumanın içinde çıplak göğsüyle orada durmakla ilgili veya bununla sembolize edilen erkeklik hakkında kesin bir kanıt sunmadı.


Ancak Fransız tarım ve sağlık bakanlıkları tarafından her yedi yılda bir yapılan INCA olarak bilinen bir araştırma, Fransız erkeklerin kadınlardan yüzde 59 daha fazla et yediğini gösteriyor.


Bayan Rousseau, Fransız toplumunun, şiddetli kuraklık ve orman yangınlarıyla dolu bir yaza rağmen, iklim değişikliğiyle mücadele söz konusu olduğunda, ezici bir çoğunlukla erkek kafasını kuma gömdüğünü öne sürdü.

“Bu adamlar sanki kalplerini ve ciğerlerini söküyormuşum gibi tepki veriyor!” dedi. “Yine de böyle bir yazdan sonra, barbeküde çiğ et etrafındaki şenliği nasıl değiştireceğimizi açıkça düşünmemiz gerekiyor. Biberleri közleyebiliriz. Piknik yapabiliriz. Değeri olan şeyleri yeniden tasavvur edebiliriz.”

Bu, “teruara” -toprak, belirli bir parselin kendine has özellikleri, toprağının doğası, orada otlayan hayvanların özellikleri- tutkulu olduğu Fransa’da zor bir uyum olurdu. Çiftçilerin büyük ödüllü sığırlarını sergiledikleri yıllık Paris Tarım Fuarı, büyük bir ulusal olaydır ve birçok politikacının bir ineğin kıçını rahat bir şekilde okşayarak yüksek makam umudunu yitirdiği noktaya kadar.

Ve bu ülke, biftek kızartması ülkesi, mangalda dolmalık biberle yetinecek mi?

Mantıksız görünüyor, ancak zaman değişiyor. Gezegen ısınıyor. Fransa, bir yüzyıldan fazla bir süredir ikinci en sıcak yazını geçirdi. Birleşmiş Milletler, hayvancılık emisyonlarının metan dahil tüm insan yapımı sera gazlarının yaklaşık yüzde 14’ünü oluşturduğunu tahmin ediyor.

Mart ayındaki tarım fuarının kapanması için koyunlar Champs-Elysees’e götürülür. Kredi… Thomas Padilla/Associated Press

Bu yılki Fransa cumhurbaşkanlığı seçim kampanyasında, gıdanın siyasallaşmasının çok yol kat ettiği açıktı. Ülke, çoğunlukla sağdaki kırmızı et kalabalığı ile Yeşiller arasında yoğunlaşan fındık ve sebzelerin erdemlerini vaaz eden kinoa ve tofu tugayı arasında bölündü.


Gastronomi diyarı, yemeğin kültürel ve politik sembolizmi üzerine hararetli tartışmaların diyarı haline geldi. Gelenekçiler, gezegeni kurtarmak için biftek ve kuzu eti yemeyi yasaklama girişiminde Amerika’dan ithal edilen “kültürü iptal etme” belirtileri tespit ediyor. Hatta Fransız gazetesi Le Monde tarafından jambonlu sandviç veya elmanın semiyolojisi üzerine yapılan bu tartışmalar için icat edilen yeni bir kelime bile var – “mangeosphère” veya kabaca yeme küresi.


O zamanlar Komünist Parti başkan adayı olan Bay Roussel, Ocak ayında tüm Fransız halkının geleneksel yemek hakkına sahip olması gerektiğini söylediği için şiddetle eleştirildi. “İyi bir şarap, iyi et, iyi peynir, işte bu Fransız gastronomisidir” dedi.

Bayan Rousseau’nun eleştirmenlerinin öncülüğünde olduğu bu yorum hemen yabancı düşmanı olarak saldırıya uğradı. Kuskus ve suşi ne olacak? Peki ya şarap içmeyen milyonlarca Fransız Müslüman? Ve “iyi et” ile pek ilgilenmeyen veganlar.

Bununla birlikte, Bay Roussel’in popülaritesi kısa bir süreliğine yükseldi ve mitinglerdeki şiddetli alkışlar onun şu çığlığını karşıladı: “Ne yiyeceğiz? Tofu ve soya fasulyesi? Hadi!”

Fransız solu bölünmüş durumda. Bay Roussel, Fransız diyetinin toptan yeniden düzenlenmesini reddeden kanadı temsil ediyor – bu ayın sonlarında komünist gazete L’Humanité tarafından düzenlenen yıllık müzik şenliklerinde bol miktarda kırmızı et sözü verdi – Yeşiller ve Fransa’nın Boyun Eğilmez partisi ise değişimin gerekli olduğunda ısrar ediyor. gerekli.

BFMTV’ye Bayan Rousseau’yu güçlü bir şekilde savunarak, “Et tüketme şeklimizde cinsiyetler arasında bir fark var ve vejeteryan olmaya karar veren insanlar çoğunlukla kadındır” dedi. “Öyleyse eğer eşitliğe gitmek istiyorsak virilizme saldırmalıyız.”

Bunu nasıl yapacağını söylemedi.

Marine Le Pen’in aşırı sağcı Ulusal Rallisi’nin bir üyesi olan Julien Odoul etkilenmedi. Erkeklerin her zaman kadınlardan daha fazla et yediğini ve “bu virilizm değil, doğadır” dedi. Fransız güneybatısındaki mağarada yaşayan ilk insanlara bir gönderme olan “Cro-Magnon diyeti”ni sürdürmeye yemin etti.


Merkez sağ Cumhuriyetçilerin temsilcisi Bayan Morano, Fransız erkeklerinin “yapıbozumuna” derhal son verilmesi çağrısında bulundu. 2004 yılında vefat eden Fransız filozof Jacques Derrida bu terimi icat etti, ancak genellikle Fransız erkeklerden ziyade metinlere uyguladı.


Bayan Rousseau’ya gelince, “Ben erkeklere karşı değilim. Gezegeni bir duvara çeviren ataerkil bir sisteme karşıyım.”

Gastronomi diyarı, yemeğin kültürel ve politik sembolizmi üzerine hararetli tartışmaların merkezi haline geldi. Kredi… Benoit Tessier/Reuters
-
 
Üst